Πραγματικά,
μιλητής μέ σα λέγει καί μέ τόν τρόπο πού τά λέγει φανερώνει τι γαπάει πολύ τό θνος του, τό βραϊκό θνος, γι ατό καί προσπαθε, χωρίς μως νά τό πιτυγχάνει, νά ποδείξει τι βραϊκός λαός δέν χει καθόλου σχέση μέ τήν σταύρωση τοησο Χριστο.

Δέν ἔχουν ὅμως ἔτσι τά πράγματα, γιατί, ὅπως τό λέγουν καθαρά τά Εὐαγγέλια, στά ποα καταφεύγει συχνά μιλητής, βραϊκός λαός ταν πού φώναζε καί ἀπαιτοῦσε ἀπό τόν Ρωμαῖο ἡγεμόνα νά σταυρωθεῖ ὁ Ἰησοῦς καί νά ἐλευθερωθεῖ ὁ Βαραββᾶς.

Πιλτος πανειλημμένως κανε τήν προσπάθεια, μέ τήν συγκινητική μάλιστα νάμειξη τς γυναίκας του, νά μήν καταδικάσει τόν ησο, γιατί διεπίστωσε τήν θωότητά του, λλά οβραοι πίμονα καί ντονα παιτοσαν τήν σταυρική καταδίκη του.

Καί μάλιστα πείλησαν τόν Πιλτο τι ν δέν τόν καταδικάσει, θά τόν ναφέρουν στόν Καίσαρα, γιατί καταδικαζόμενος επε τόν αυτό του γιά «βασιλέα». Καί «πᾶς ὁ βασιλέα ἑαυτόν ποιῶν – εἶπαν – ἀντιλέγει τῷ Καίσαρι» (ωάν. 19,12).

Μάλιστα τόσο πεισματικοί ταν οβραοι στήν παίτησή τους πρός τόν Πιλτο γιά τήν σταύρωση το Χριστο, στε, στόν δισταγμό το Πιλάτου τι δικαζόμενος εναι θος καί θά συμβε κακό, ν καταδικαστε, οβραοι πραν πάνω τους τήν εθύνη καί επαν:

«Τό αἷμα του σέ μᾶς καί στά παιδιά μας» (Ματθ. 27,25).

Φαίνεται λοιπόν καθαρά καί πεντακάθαρα πό τά κείμενα τν ερν Εαγγελίων, τά ποα, πως φαίνεται, χει πολύ καλά πψιν μιλητής, τι οβραοι, ομοεθνες τομιλητο, πρξαν ο σταυρωτές το Κυρίου μν ησο Χριστο.

2.παναλαμβάνω τι προσωπικά μορεσε γωνία τομιλητο νά μή βαρύνεται τό θνος του γιά τήν καταδίκη τοησο Χριστο, γιατί ατό τό θεωρε μεγάλη προσβολή καί μεγάλο κακό γιά τούς μοεθνες του.

Γι ατό καί δέν σταματ μέχρις δ τό λόγο του, λλά, πειδή τόν πιέζει λήθεια τν κειμένων, κάνει μιά ποχώρηση καί λέγει:

Ἔστω ὅτι τόν ἐσταύρωσαν οἱ Ἑβραῖοι τόν Χριστό ἀπαιτώντας ἀπό τόν Πιλᾶτο τήν καταδίκη του.

Ἀλλά αὐτοί οἱἙβραῖοι – λέγει – ἦταν μία μικρά, μία ἐλαχίστη μερίδα τοῦἙβραϊκοῦ λαοῦ καί δέν ἐκπροσωποῦσαν αὐτοί ὅλο τόν Ἑβραϊκό λαό.

Καί πάλι μέ τό νέο του πιχείρημα προδίδει μιλητής τήν γωνία του νά μή στιγματίζεται λαός του μέ τό κακό τς σταυρώσεως τοθώου ησο Χριστο. Τό πιχείρημά του μως δέν εναι καθόλου πιστημονικό.

Γιατί ὁ καιρός πού ἔγινε ἡ καταδίκη τοῦἸησοῦ Χριστοῦἦταν τό Πάσχα τῶν Ἑβραίων. Καί πως γνωρίζει διος καί ξέρουμε λοι πό τήν Παλαιά Διαθήκη, κατά τίς τρες μεγάλες βραϊκές ορτές, τς Σκηνοπηγίας, το Πάσχα καί τς Πεντηκοστς, συγκεντρώνονταν στά εροσόλυμα λοι οπανταχο τς γς βραοι γιά νά ορτάσουν στόν κε μοναδικό Ναό τους τίς ορτές ατές. Μάλιστα, ταν δέν μποροσαν νά παρευρίσκονται καί στίς τρες ορτές, πωσδήποτε τήν ορτή το Πάσχα τό θεωροσαν ερή ποχρέωση καί πιτακτική τους νάγκη νά εναι στά εροσόλυμα.

ρα, κατά τήν καταδίκη το Χριστο δέν ταν στά εροσόλυμα ο λίγοι μόνο κε μόνιμοι ουδαοι κάτοικοι, λλά, γιά τήν ορτή το Πάσχα, εχε συντρέξει στήν πόλη πλθος ουδαίων.

Οἱ ἱστορικοί ὑπολογίζουν ὅτι τήν ἑορτή τοῦ Πάσχα συγκεντώνονταν στά Ἰεροσόλυμα 1.000.000 Ἑβραῖοι !

πειτα, τό βραϊκό Συνέδριο («Σανχεντρίν»), τό ποο πανειλημμένως μνημονεύει ραββνος μιλητής, θεωρετο πό λους τούς βραίους αθεντία καί γι ατό οποφάσεις του ξέφραζαν τήν γνώμη λου τοουδαϊκο λαο.

3. Καί να λλο θέλουμε νά πομε στόν μιλητή καί νά τελειώσουμε τόν λόγο: άν τό σύνολο καί τό πλθος τν βραίων διαφωνοσε μέ τήν πόφαση τς σταυρικς καταδίκης το Χριστοπό τούς βραίους τς ερουσαλήμ, θά ἔπρεπε στήν συνέχεια τῶν ἐτῶν νά ἔχουμε μία ἐπίσημη δήλωσή τους ὅτι διαφωνοῦν πρός τήν καταδίκη τοῦἸησοῦ Χριστοῦ καί νά ἐκφράσουν τήν διαφωνία τους αὐτή μέ τό νά τόν πιστεύσουν ὡς τόν πραγματικό Μεσσία, ὡς τόν ἀληθινό Υἱό τοῦ Θεοῦ.

Δέν χουμε μως τέτοια ραία δήλωση καί τέτοιο ραο φαινόμενο, πλήν βεβαίως τν ξ ουδαίων χριστιανν, γιά τούς ποίους διαβάζουμε στά ερά κείμενα τς Καινς Διαθήκης.

Μάλιστα κφράζουμε καί τήν λύπη μας γιά τόν διο βραο ραββνο μιλητή, γιατί τόν ησο μας δέν τόν δέχεται ς πραγματικό Μεσσία, λλά ς να κοινό νθρωπο πού ρθε κι ατός νά κάνει μία μαδούλα.

Καί δ το σημειώνουμε τήν ντίφασή του: ν γιά μς Κύριος ησος Χριστός εναι γι ατόν νας ψευδομεσσίας πρός τί τόση του γωνία στήν μιλία του, νά ποσύρει πό τούς βραίους τήν κατηγορία γιά τήν σταυρική του καταδίκη;

Καί μία λλη ντίφαση θέλουμε νά σημειώσουμε στόν μιλητή, στήν ποία θέλουμε καί νά μς παντήσει. Στήν μιλία του ναφέρεται συχνά στήν Παλαιά Διαθήκη.

Τό ἱερό αὐτό βιβλίο ἐμεῖς τό λέμε «Παλαιά Διαθήκη», γιατί δεχόμαστε τόν ησο Χριστό ς τόν πραγματικό Μεσσία καί τι τά λόγια Του καί τά λόγια τν μαθητν Του συνιστον τήν «Καινή Διαθήκη».

Τήν Παλαιά δηλαδή Διαθήκη τήν νομάζουμε τσι, γιατί τήν ντιπαραθέτουμε πρός τήν πάρχουσα Καινή Διαθήκη. Γιά τόν ραββνο μιλητή, πού δέν δέχεται τόν ησο μας γιά πραγματικό Μεσσία, ποιά εἶναι γι᾽ αὐτόν ἡ Καινή Διαθήκη, ὥστε νά ὁμιλεῖ γιά «Παλαιά»;

Τέλος πάντων, δελφοί μου χριστιανοί, πως μο φαίνεται καί πως μο επαν καί λλοι, πως χουμε πρόβλημα μέ τούς Παπικούς καί τούς Οκουμενιστές, γρήγορα θά χουμε πρόβλημα καί μέ τούς ουδαίους καί τούς ουδαϊστές.

Πολλά φίδια ζώνουν τήν πίστη μας! Ἀλλά δέν θά ἐκλείψουν οἱ μαχητές, οἱ στρατιῶτες τῆς Ὀρθοδοξίας. Ὄχι, νά μήν ἐκλείψουν, Χριστέ καί Παναγία μας!

Μέ πολλές εὐχές,

Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως ερεμίας