Μιά αρχαία απεικόνιση τής Κρίσης τού Θεού, ώς αποτέλεσμα τής διαγωγής τού ανθρώπου πάνω στήν γή...

Η μέν μικρή πόρτα μέ τό στενό καί ανηφορικό δρομάκι δεξιά οδηγεί στόν Θεό, η δέ ευρεία Πύλη τού γλεντιού καί τών διασκεδάσεων οδηγεί στήν Κόλαση, στό βάθος αριστερά πού βλέπουμε! Ότι θέλουμε διαλέγουμε...


Ένας καρνάβαλος εξομολογείται: « Η Πάτρα βρίσκεται στα χέρια μου κι΄ ότι θέλω εγώ την κάνω…»


( Εφέτος, Μάρτιος του 2024, μέ τόν κίνδυνο τού κόβιντ πάνω από τα κεφάλια μας,  θα επαναλάβουμε ένα επίκαιρο κείμενο πού και παλαιότερα είχαμε ανεβάσει τότε, τίς καλές καί ανέμελες μέρες πού περνούσαμε...)


Έτσι λοιπόν...

 

Από πολλά χρόνια τώρα, πάντοτε η σκέψη μου στεκότανε σ΄ αυτή την πολιτιστική αλλά κυρίως θρησκευτική παράβαση πού εδώ και κάποιες δεκαετίες εμείς οι ΝεοΈλληνες κάνουμε !

 

Αν ανοίξουμε λοιπόν τα ημερολόγιά μας θα δούμε ότι η προηγούμενη Κυριακή πού μας πέρασε  αναφέρεται ως ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ.

 

Δηλαδή, με απλά Ελληνικά από την Κυριακή αυτή, οί λεγόμενοι Χριστιανοί πρέπει νά «Απο-κρεύουν», και νά μή τρώνε κρέας!

 

Λέω «με απλά Ελληνικά», πού όλοι μας μέχρι σήμερα μιλάμε και καταλαβαινόμαστε, γιατί δεν ξέρω τι θα μας ξεφαντώσει αύριο, με τους Ισλαμαμπάντ πού μπλέξαμε, καί δεν εγγυώμαι ότι θα μιλάμε και αύριο Ελληνικά σ΄αυτή την τρελλοχώρα όπως την κα-

ταντήσαμε…

 

Θα περίμενε λοιπόν κανείς το Καρναβάλι, οί χοροί, και οί διασκεδάσεις πού έχουν σχέση με το κρέας να γίνονταν την Κυριακή της Απόκρεω όπως άλλωστε γίνεται και σε όλον τον Δυτικό κόσμο Καθολικού, ή Προτεσταντικού τυπικού, ακόμη και στο Καρναβάλι του Ρίο !

 

Εκεί, την Κυριακή της Απόκρεω, τελειώνουν τα πάντα !

 

Δυστυχώς όμως εδώ, επειδή φαίνεται ότι, ή είμαστε αναποδιασμένοι από την φάρα μας, ή ότι μας κυνηγάει ο Σατανάς για να μας ρίχνει συνεχώς σε αμαρτίες ( επειδή είμαστε Ορθόδοξοι κι΄ όχι αιρετικοί όπως οί απ΄ έξω…), συμβαίνει αυτό το παράταιρο πού λέμε, και πάμε και βγάζουμε αυτόν τον διαβολο-Καρνάβαλο μέσα στην επόμενη Κυριακή της Τυρινής, πού απαγορεύεται το κρέας, και επιτρέπεται να τρώμε από όλα τα άλλα βέβαια, πλήν κρέατος !

Συμβαίνει δηλαδή αυτό πού μάς βρήκε από τούς Προπάτορές μας...


"Απ΄ όλα μπορείτε να φάτε..."  τούς είπε ο Θεός "από ένα μόνο, το δένδρο της γνώσης, δεν θα φάτε! "

Υπόθεση νηστείας κι΄ εδώ. Αλλά δυστυχώς φάγανε απ΄αυτό πού τούς είπε
καί τούς τόνισε να μη φάνε, ώς απαγορευμένο!

 

Καί τώρα λέμε με το απλό μυαλό μας...

Καλά, χάθηκε δηλαδή οί αρμόδιοι να βγάζουν τον Καρνάβαλο την πραγματική Κυριακή της Αποκριάς, και πάνε και τον βγάζουνε την επόμενη Κυριακή πού μάλιστα σύμφωνα με την αρχαία Εκκλησιαστική Παράδοση είναι η Κυριακή της Εξώσεως τού ανθρώπου από τον Παράδεισο ;

 

 +++++++++++++++++++++

 

 

bparoysia

 

Στὴν Πρώτη Παρουσία Του ἐμφανίστηκε ὡς ἀγάπη καί ὡς Σωτήρας του κόσμου, λέγοντας «Οὐκ ἦλθον ἵνα κρίνω τὸν κόσμον, ἀλλ᾿ ἵνα σώσω τὸν κόσμον». Αλ­λὰ στὴν Δευτέρα Παρουσία του θὰ ἐμφανισθῇ ὡς δικαιοσύνη, ὡς ὑπέρτατος Κριτὴς ὅλων τῶν ἀν­θρώπων, ὅσων ἔζησαν ἀπὸ Ἀδὰμ μέχρι τοῦ τελευταίου ἀνθρώπου της εποχής εκείνης. Ποιός μπορεῖ νὰ περιγράψει άραγε τὴν Κρίση;

 

  Ορθόδοξο  ΒΗΜΑ…

 

Πώς διάλυσε τον Καρνάβαλο στο  Αμύνταιο ο τότε Μητροπολίτης  Φλωρίνης Αυγουστίνος.

Με μία μόνο ομιλία του !

 

 

 

(†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος 

«…Ἡ ἀνομία, ἀγαπητοί μου, πάντοτε, καὶ ἰδί­ως στὰ ἔσχατα τοῦτα χρόνια σηκώνει μὲ θράσος τὸ κεφάλι. Ποιός δὲν τὸ βλέπει; Ἀμέτρητες ἀσύστολες παραβάσεις τῶν θείων καὶ αἰωνίων νόμων γίνονται κάθε μέρα. Ὁ σεισμο­γράφος τῆς ἁγνῆς συνειδήσεως δονεῖται ἀ­κατάπαυστα.

Κατάρες, ψέματα, διαβολές, συκοφαντίες, ὅρκοι, βλασφημίες, κλοπές, πορνείες, μοιχείες, ομοφυλοφιλίες, φόνοι καὶ ἄλλα ἐγκλήματα διαπράττονται· καὶ μυριάδες θύματα ἀναστενάζουν, ζητοῦν τὴν τιμωρία τῶν σαδιστῶν κακούργων, τὸν θρίαμβο τοῦ δικαίου. Ἀλλὰ ποῦ ἡ ἰδεώδης δικαιοσύνη;

Εἶνε ἀλήθεια ὅτι, γιὰ νὰ τιμωρείται ἡ ἀδικία, ἡ πολιτισμένη ἀνθρωπότητα ψήφισε νόμους, συν­έταξε ποινικοὺς κώδικες, ἵδρυσε δικαστήρια, ἔχτισε φυλακὲς καὶ σωφρονιστήρια καὶ μὲ θυσίες εὐ­γενῶν ὑπηρετῶν της καταβάλλει προσπάθειες γιὰ τὴν ἀπονομὴ τοῦ δικαίου. Ἀλλὰ ἆραγε τὰ δίχτυα της συλλαμβάνουν ὅλους τοὺς ἐγκληματίες, τιμωροῦν ὅλα τὰ ἐγκλήματα; Ασφαλῶς όχι !

Πολλοὶ εἶνε ἐκεῖνοι ποὺ διαφεύγουν τὴν ἁρπάγη τῆς δικαιο­σύνης· καὶ κάποιοι μεγάλοι ἀπατε­ῶνες σκεπάζουν τὰ κακουργήματά τους, βγαίνουν ἀθῷοι ἢ καὶ εὐεργέ­τες τοῦ κόσμου! Ποιός θὰ τοὺς ἀ­φαιρέσῃ τὶς μάσκες, θὰ κάνει τὰ ἀ­ποκαλυπτήριά τους καὶ θὰ τοὺς πῇ· « Κύριοι, εἶστε ἀπατεῶνες;»

Καὶ μόνο αὐτό; Σ᾽ αὐτὸ τὸν ἀλλόκοτο κόσμο συμβαίνει συχνά, ἀντὶ αὐτῶν, νὰ καταδικάζονται ἀπὸ τὰ ἀτελῆ ἀνθρώπινα δικαστήρια ἄνθρωποι ἀ­θῷοι, ποὺ τοὺς ὁδηγεῖ στὸ ἑδώλιο τοῦ κατηγορου­μένου ἡ οργανωμένη κακία.

 

+++++++++++++++++++++

« Όταν προσεύχεται κανείς για τον πλησίον του μέσα από την καρδιά του, τότε μια καλή δύναμη βγαίνει απ’ αυτόν και πηγαίνει στον αδελφό του, τον θεραπεύει, τον δυναμώνει, και τον ζωογονεί…»

Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτη

  Ορθόδοξο  ΒΗΜΑ…



 

«Εάν μη αφήτε τα παραπτώματα του πλησίον σας, ουδέ ο Πατήρ ημών ο Ουράνιος θα αφήσει, και θα συγχωρήσει και τα δικά σας πταίσματα…».

Το σημερινό Ευαγγελικό Ανάγνωσμα ασχολήθηκε με τρία πράγματα.
Αφενός μεν, με το κατά πόσον αφήνουμε και συγχωρούμε εμείς τα ελαττώματα, τις αδυναμίες και τις κακίες του πλησίον μας.  

Διότι και στην Εξομολόγηση να ’ρθείτε, εάν δεν έχετε συγχωρήσει τούς άλλους, δεν θα συγχωρηθείτε έστω και αν σας διαβάσουν ευχές 10  ιερείς και 10  Δεσποτάδες !!!

Πρέπει πρώτα να μάθετε να συγχωρείτε με όλη σας την καρδιά και έτσι θα είμεθα άξιοι να λάβουμε Σώμα και Αίμα Ιησού Χριστού.

Κατόπιν μίλησε για την νηστεία, για την οποίαν και ο Απόστολος Παύλος το τόνισε με πολύ αυστηρό τόνο, ότι δεν έχουμε δικαίωμα να κρίνουμε κανέναν, ούτε αυτόν που νηστεύει, ούτε αυτόν που δεν νηστεύει.

Δεν είμεθα εμείς οι κριταί των ανθρώπων.

«Συ τις ει ο κρίνων αλλότριον ικέτην», ερώτησε ο Απόστολος Παύλος. Πάσα κρίσις ανήκει στον δίκαιον Θεόν, αυτός θα κρίνει, δεν θα κρίνουμε εμείς.
Και όταν νηστεύουμε δεν θα το γνωρίζει κανένας, ούτε και θα βγαίνουμε έξω να το διαλαλούμε. «Συ δε νηστεύων», λέει, «άλειψέ σου την κεφαλήν και το πρόσωπόν σου νίψε, ίνα μη φανείς νηστεύων τοις ανθρώποις».

Κανένας δεν πρέπει να το γνωρίζει. Το κρατάς μόνον για τον εαυτόν σου. Μά θα πεις, «δεν θα κάνομε ομολογία»;
Μετά διακρίσεως θα γίνει και αυτή η ομολογία. Όχι μετά υπερηφανείας. Άλλωστε οι περισσότεροι σήμερα έχουμε τόσες πολλές αρρώστιες, και εκείνοι που θέλουν να νηστέψουν είναι συνήθως οι μεγάλοι, οι καϋμένοι, και αυτοί ταλαιπωρούνται από χίλια δυο βάσανα, βάσανα ασθενειών...

 

++++++++++++++++++++

 

Mytilinaios

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: « Αλλοίμονο όταν φτάσουμε να κάνουμε και νόμους υπέρ των ομοφυλοφίλων…»


VIDEOs

  https://www.youtube.com/watch?v=fbV-Z9FUW0k

 

  Ορθόδοξο  ΒΗΜΑ…



«…Μην πηγαίνει πάντα το μυαλό μας στους Εβραίους. Λέγαμε λοιπόν στην ώρα των αποριών, ότι δεν θα κυττάζουμε τί έκαναν οι άλλοι, γιατί φοβάμαι ότι και εμείς είμεθα άμπελος Σοδόμων και Γομόρρας. Και μάλιστα αν θέλετε να κυριολεκτήσω;

Ναι. Όταν φτάσομε να κάνομε και νόμους υπέρ των ομοφυλοφίλων, ε…τότε σίγουρα, ΣΙΓΟΥΡΑ θα έχουμε γίνει άμπελος Σοδόμων και Γομόρρας.

Διότι ποιό ήτο το αμάρτημα παρακαλώ αυτής της Πενταπόλεως; Η ομοφυλοφιλία. Γι’ αυτό και ο Θεός, τί λέγει; Λέει στον Αβραάμ -τα τρία πρόσωπα, οι τρεις άνδρες, οι τρεις άγγελοι- ανέβηκε, λέγει, στον ουρανό μήνυμα για κάτι πολύ κακό εις τα Σόδομα και κατεβαίνω να ιδώ, έτσι άραγε είναι;

Κοιτάξτε εδώ μία, θα λέγαμε, ανθρωπομορφική έκφρασις πολύ ωραία. Είναι τόσο απίστευτο αυτό που κάνει αυτή η πόλις, τα Σόδομα, ώστε όταν ήλθε το μήνυμα στον ουρανό, δηλαδή ανέβηκε η βοή της αμαρτίας (της ομοφυλοφιλίας) στον ουρανό, αυτό το απίστευτο και αφύσικο πράγμα, κατεβαίνω εγώ ο Θεός να ιδώ αν είναι έτσι τα πράγματα ή δεν είναι!

Είναι αυτό το ανθρωπομορφικό σχήμα για να δείξει το μέγεθος της αμαρτίας.

Βλέπετε παρακαλώ; Και εμείς αρχίζουμε να γινόμαστε λαός Σοδόμων και Γομόρρας. Αμφιβάλετε; Ποτέ δεν κοιμήθηκε θα λέγαμε αυτό το αμάρτημα. Σήμερα βγήκε στο πεζοδρόμιο και διαλαλείται και καυχιέται. Και δίνει παραστάσεις. Ναι, ναι, ή από το ραδιόφωνο, ή από την τηλεόραση, ή σε θέατρα.

Ναι, ναι. Θέλετε ακόμη κάτι άλλο; Βγάζει και έντυπο, και κάνει και παρέλαση, και κρατάει και πανό. Και έχει και δικαιώματα. Απαιτητικώ τω τρόπω...

 

++++++++++++++++++

 

 

Gerwn Simwn Arbaniths 01


Γέροντας Σίμων Αρβανίτης

 

  Ορθόδοξο  ΒΗΜΑ…

 

 

Ο Γέροντας Σίμων Αρβανίτης μίλησε για την κάθαρση που θα ερθει:

«Μέ τήν κάθαρση αὐτή (ἔλεγε ὁ Γέροντας) ὁ Θεός θά χωρίση τήν ἤρα ἀπό τό σιτάρι»!

«Ἐγώ δέν θά ζῶ, ἀλλά ἐσεῖς θά ἰδῆτε ποῦ θά φθάση ὁ κόσμος. Θά πληθυνθῆ πολύ ἡ παρανομία καί τό Κράτος δέν θά τήν ἐλέγχη.

Τότε οἱ πολῖτες θά ὁπλοφοροῦν καί θά ὑπερασπίζονται τή ζωή τους καί τό δίκιο τους ἐπί τόπου!» «Μετά, συνέχισε, τό κακό θά κορυφωθῆ. Καί, τότε, ὅταν τό κακό ὑπερ κορυφωθῆ, ἀνάμενε καί τό τέλος»!

Μέ τά λόγια του αὐτά, δέν ἐννοοῦσε τό τέλος τοῦ κόσμου, τήν Β΄ Παρουσία, ἀλλά τό τέλος τῆς ἀνωμάλου αὐτῆς περιόδου, ἡ ὁποία δέν θά μπορέση νά ἀναχαιτισθῆ ἤ νά ἀνατραπῆ μέ ἀνθρώπινη δύναμη.

Θυμᾶμαι ὅτι ἡ συνομιλία ἔγινε στό Κελλάκι τοῦ Γέροντός μας, κάποιο μεσημέρι τοῦ 1972. Μέσα στό κελλάκι του βρισκόμαστε ἕνας μεσήλικας ἀνώτατος ἀπόστρατος τῆς ἀεροπορίας, ἡ πρεσβυτέρα μου, ὁ πρῶτος γυιός μας, ὁ Μανώλης, μωρό, ξαπλωμένος πάνω στό κρεββάτι τοῦ π. Σίμωνος καί ὁ γράφων, διάκονος τότε.

Ὁ ἀπόστρατος τόν ρωτοῦσε συνεχῶς, προτάσσοντας, μάλιστα, τήν προσφώνηση «ἅγιε». «Πεῖτε μας ἅγιε, τί θά γίνη μετά;». Καί ὁ π. Σίμων, συνέχισε:

 

++++++++++++++++++++

 

Asotos

Ὦ ἀδελφοί μου· ἂν δὲν μετανοήσουμε σὰν τὸν Άσωτο, ἂν δὲν ποῦμε τὸ «Ἥμαρτον», ἂν δὲν ποῦμε τὸ «Μνήσθητί μου Κύριε…» , καμμιὰ νύχτα, ἐκεῖ ποὺ κοιμώμαστε, σπίτια, παλάτια, δικαστήρια, στρατῶνες, τὰ πάντα, θὰ γίνουν γῆς Μαδιάμ...

Ἂς προλάβουμε, ἂς με­τανοήσουμε, ἂς πέσουμε στὰ γόνατα ὅλοι, μικροὶ καὶ μεγάλοι, νὰ ζητήσουμε τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ.  

 

  Ορθόδοξο  ΒΗΜΑ…

 

 

 

 (†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος

Σήμερα, ἀγαπητοί μου, εἶνε ἡ Κυριακὴ τοῦ Ἀ­σώτου. Ἀκούσαμε τὴν ἐξαίσια παραβολή, ποὺ εἶπε ὁ Κύριος ἡ­μῶν Ἰησοῦς Χριστὸς καὶ ἡ ὁποία εἶνε ἄφθαστη σὲ νοήματα, ἀνεξ­άν­τλητη σὲ διδάγματα. Κάθε φράση της δίνει ἀ­­φορμὴ νὰ σκεφτῇ κανεὶς πο­λύ, νὰ ἐμβαθύνῃ σὲ μεγάλες ἀλήθειες.

Ἂς προσέξουμε σήμερα τὰ λόγια ἐ­κεῖνα ποὺ λέει ὁ Κύριος γιὰ τὸν ἄσωτο καὶ τὰ ὁποῖα περιγράφουν τὴν κατάντια τοῦ νεαροῦ ἀποστά­του· «Ἀπεδήμησεν εἰς χώραν μακρὰν», λέει, καὶ ἐ­­κεῖ «αὐτὸς ἤρξατο ὑστερεῖσθαι» (Λουκ. 15,13-14).

Ἐγ­­κατέλειψε δηλαδὴ τὸ πατρικό του σπίτι, ὅ­που εἶχε ὅλα τ᾽ ἀγαθά, ταξίδεψε σὲ χώρα μακρι­νή, κ᾽ ἐκεῖ, ἀφοῦ δαπάνησε τὴν περιουσία ποὺ εἶ­χε πάρει ἀπὸ τὸν πατέρα του, ἔπεσε πλέον σὲ μεγάλη φτώχεια, τοῦ ἔ­λειψαν καὶ τὰ πιὸ ἀπαραίτητα, ὣς καὶ αὐτὸ τὸ ψωμί· ἔτσι ἀ­ναγκάστη­κε νὰ μπῇ στὴν ὑπηρεσία ἑνὸς ἀ­φέν­τη πλου­σίου καὶ νὰ γίνῃ χοιροβοσκός...

* * *

Στὸ πρόσωπο τοῦ Ἀσώτου, ἀγαπητοί μου, βλέπουμε σήμερα ὅλοι τὸν ἑαυτό μας.
Κάποτε ἡ ψυχὴ τοῦ ἀνθρώπου, τοῦ κάθε ἀν­­­θρώπου, ἦταν κοντὰ στὸ Θεό· ἐκεῖ ἔνιωθε ἐ­λεύ­θε­ρη, ἀνέπνεε τὸ καθαρὸ ὀξυγόνο τῆς χάριτος τοῦ Θεοῦ. Ἔ­πειτα ὅμως ἔφυγε ἀπὸ τὸ πατρικό της σπίτι, ἔφυγε σὰν τὸν ἄσωτο ποὺ λέει σήμερα τὸ εὐ­αγγέλιο. Ὁ ἄνθρωπος ἔ­φυγε ἀπὸ τὸ σπίτι – τὸ παλάτι τοῦ Θεοῦ…


Παλάτι τοῦ Θεοῦ εἶνε ἡ Ἐκκλησία. Σπίτι – οἶ­κος τοῦ Θεοῦ εἶνε ὁ ναός.

Ἂν τὸ πιστεύῃς, τότε νά ᾽ρχεσαι· ἂν δὲν τὸ πιστεύῃς, ἀλ­λάζει τὸ πρᾶγμα, πήγαινε ὅ­που θέλεις.

Ὁ ναὸς εἶνε σπίτι τοῦ Θεοῦ. «Ὡς φοβερὸς ὁ τόπος οὗ­τος…»

++++++++++++++++++

 

 KARNAVALI PATRON


Φεβρουάριος 1952 ---του π. Αυγουστίνου  Καντιώτη μέ μιά αναδρομή στα περασμένα

πού "διηγώντας τα να κλαίς..."

  • ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ: – Τὸ παρὸν ἐκδίδεται κυρίως διὰ τὴν πόλιν τῶν Πατρῶν, τὴν ὁποίαν ὁ Διάβολος ἐξέλεξε διὰ νὰ κάμη τὸ πείραμά του. Ἀλλʼ ἐπειδὴ ἐξ ἀφορμῆς τοῦ Καρναβάλου Πατρῶν καὶ εἰς ἄλλας πόλεις καὶ χωρία τῆς Πατρίδος ἴσως γίνουν ἀπόπειραι ἀναβιώσεως ειδωλολατρικῶν πομπῶν, οἱ εὐλαβεῖς ἱερεῖς μετὰ τοῦ πιστοῦ λαοῦ ἄς κινηθοῦν καὶ ἄς ἐφαρμόσουν ὅσα, βάσει τῶν Κανόνων καὶ τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Ἱστορίας, ὑποδεικνύει τὸ φυλλάδιον τοῦτο, καὶ ἀσφαλῶς θὰ ἴδουν τὴν νίκην. Ἡμεῖς πέρυσι τὴν εἴδομεν εἰς Κύμην Εὐβοίας – Διότι ἀπείρως ἰσχυρότερος εἶνε ὁ Κύριός μας ὑπὲρ τὸν κόσμον ὅλον.

 

Ένας Καρνάβαλος εξομολογείται: « Η Πάτρα βρίσκεται στα χέρια μου κι΄ ότι θέλω εγώ την κάνω…»

 

  Ορθόδοξο  ΒΗΜΑ…

 

ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΤΩΝ ΠΑΤΡΩΝ

Ἔφθασαν, φίλοι ἀναγνῶσται, ἔφθασαν αἱ προφητευμέναι ἡμέραι, κατὰ τὰς ὁποίας οἱ ἄνθρωποι θὰ εὔχονται νὰ μὴ ἔχουν οὔτε μάτια, οὔτε αὐτιά, διὰ νὰ μὴ βλέπουν καὶ νὰ μὴ ἀκούουν τὰ φρικτὰ θεάματα καὶ ἀκροάσματα, τοὺς ἐξωφρενισμοὺς ἑνὸς κόσμου ἀποστατήσαντος ἀπὸ τοῦ Κυρίου καὶ συνεχῶς καταρρέοντος καὶ βυθιζομένου εἰς τὸν πολιτισμὸν Σοδόμων καὶ Γομόρρων.

– Ἀλλὰ τί εἶνε τὸ καρναβάλι;

– Μία ἀναδρομὴ εἰς τὸ παρελθὸν δὲν θὰ ἦτο ἄσκοπος.

* * *

Ἦτο ἐποχὴ κατὰ τὴν ὁποίαν ὁ ἀληθινὸς Θεὸς ἦτο ἄγνωστος. «Τῶ ἀγνώστω Θεῶ» ἦτο τὸ ἐπίγραμμα πλακὸς βωμοῦ ἐν Ἀθήναις. Ἐν σκότει διεπορεύετο ἡ Ἀνθρωπότης. Πηχτὸ τὸ σκοτάδι. Μεσάνυχτα εἶχεν ὁ κόσμος. Εἴδωλα παντοῦ. Τρομακτικὴ τις ἄγνοια ἐπεκράτει. Δεισιδαιμονία, εἰδωλολατρεία ἐβασίλευον. Τὰ πάντα, καὶ τὰ ρυπαρότερα τῶν ζώων καὶ τὰ εὐτελέστερα τῶν ἀντικειμένων, τὰ πάντα εἶχον θεοποιηθῆ.

Καὶ αὐτὰ τὰ πάθη τοῦ ἀνθρώπου ἐθεοποιήθησαν. Ἡ μέθη εἶχε Θεὸν τὸν Βάκχον. Ἡ κλοπὴ τὸν Ἑρμῆν. Ἡ ἀκολασία τὴν Ἀφροδίτην. Ἡ μοιχεία τὸν Δία. Ἡ ἀγρία ἐκδίκησις τὸν Ἄρην… Φαντασθῆτε! Οἱ Θεοὶ προστάται τῆς κακίας, τῆς ἀνηθικότητος.

Καὶ ἀνάλογος πρὸς τὴν ἠθικὴν τῶν θεῶν, βεβαίως ἦτο καὶ ἡ λατρεία, ἡ ὁποία ἀπεδίδετο εἰς τοὺς Θεοὺς παρὰ τῶν ἀρχαίων. Κατὰ τὴν ἡμέραν π.χ., κατὰ τὴν ὁποίαν ἑώρταζεν ὁ Βάκχος, κατὰ τὴν ἑορτὴν τῶν Βακχείων, οἱ ἑορτασταὶ ἔκαμνον πομπήν, ἐξεκίνουν ἀπὸ τὸν Ναὸν τοῦ Βάκχου ἐφόρουν προσωπίδας, ἐκράτουν αἰσχρὰ σύμβολα, ἀναμιγνύονται ἄνδρες καὶ γυναίκες, ἐκραύγαζον, ἐβωμολόχουν, ἐτραγουδοῦσαν τὰ πλέον ἀηδῆ ἀσματα, διήρχοντο τὰς ὁδοὺς καὶ τὰς πλατείας, περιέπαιζον τοὺς διαβάτας, ἐχόρευαν, ἐμεθύοντο, ἐκυλίοντο εἰς τοὺς δρόμους, ἠσχημόνουν, … ἔπραττον καὶ ἔλεγον κατὰ τὴν ἑορτὴν τοῦ Θεοῦ των «ὅσα αἰσχρὸν ἐστὶ καὶ λέγειν...».

– Τοιαῦται ἦσαν αἱ ἑορταὶ καὶ αἱ πανηγύρεις τοῦ ἀρχαίου εἰδωλολατρικοῦ κόσμου Ἑλλήνων καὶ Ρωμαίων γνωσταὶ ὡς Διονύσια, Βάκχεια, Βοτά, Βρουμάλια, Σατουρνάλια, Λουπερκάλια, Κάλενδαι…

Ὑπὸ τὴν στέγην τῶν Ναῶν καὶ μὲ τὴν εὐλογίαν ἱερέων καὶ ἀρχιερέων τῆς ἐποχης ἐκείνης πᾶν εἴδος διαφθορᾶς ἐτελεῖτο. Ἄνωθεν ἐκ τῶν κορυφῶν τοῦ Ὀλύμπου ηὐλόγουν καὶ οἱ θεοὶ μετὰ τῶν θεαινῶν διασκεδάζοντες. Ὁλα ἐλεύθερα. Λοιπόν. Εὐοί, Εὐάν.

Τὸ ἀπήτουν βλέπετε καὶ οἱ... Θεοί.

 

++++++++++++++++++

"Εγώ, δίνω τα πάντα στούς φτωχούς, κι΄ όχι όπως εκείνος ο αμαρτωλός τελώνης πού κρύβεται τώρα πίσω

από τίς κολώνες τού Ναού..."

  Ορθόδοξο  ΒΗΜΑ…




τού
Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς

«Ένας άνθρωπος βάδιζε στο δάσος. Ήθελε να διαλέξει ένα καλό δέντρο, απ' όπου θα έβγαζε δοκάρια για τη σκεπή του σπιτιού του. Εκεί είδε δύο δέντρα, το ένα δίπλα στο άλλο. Το ένα ήταν ίσιο, λείο και ψηλό, άλλα το εσωτερικό του, ό πυρήνας του, ήταν σάπιος. Το άλλο, είχε ανώμαλη επιφάνεια κι ο κορμός του έδειχνε άσχημος. Το εσωτερικό του όμως ήταν γερό.

Ο άνθρωπος αναστέναξε και είπε: «Σε τί μπορεί να μου χρησιμέψει το ψηλό και ίσιο αυτό δέντρο, αφού το μέσα του είναι σάπιο κι ακατάλληλο για δοκάρια; Το άλλο μοιάζει ανώμαλο, άσχημο, άλλα τουλάχιστο το μέσα του είναι γερό. Έτσι, αν καταβάλω λίγο μεγαλύτερη προσπάθεια, μπορώ να το διαμορφώσω και να το χρησιμοποιήσω για δοκάρια στο σπίτι μου…»

Και χωρίς να το σκεφτεί περισσότερο, διάλεξε το δέντρο εκείνο, το γερό.

Το ίδιο λοιπόν θα κάνει κι ό Θεός για να ξεχωρίσει δύο ανθρώπους πού βρίσκονται μέσα στο ναό Του. Δεν θα διαλέξει εκείνον πού φαίνεται επιφανειακά δίκαιος, αλλά τον άλλον, εκείνον πού ή καρδιά του είναι γεμάτη με την αληθινή δικαιοσύνη του Θεού.

Οι υπερήφανοι έχουν τα μάτια τους διαρκώς υψωμένα προς το Θεό. Οι καρδιές τους όμως είναι κολλημένες στη γη. Αυτοί δεν ευαρεστούν το Θεό. Ευάρεστοι στο Θεό είναι οι ταπεινοί άνθρωποι, οι πράοι, πού έχουν τα μάτια τους χαμηλωμένα στη γη, μα οι καρδιές τους είναι γεμάτες ουρανό…

 

+++++++++++++++++++++

 

papas zevgas

«Ή παπάς παπάς, ή, ζευγάς ζευγάς ! ».

https://youtu.be/hVh2rzf29is?si=Ki6hMCgW-xUb0Ytx

 

  Ορθόδοξο  ΒΗΜΑ…




« Μάλιστα κ. Πρωθυπουργέ, μάλιστα κύριοι Δημοσιογράφοι.

Τώρα πια οι Αρχιερείς και οι παπάδες δεν είναι οι ( παλαιοί φίλοι μας ) οί «υπεύθυνοι» και «φωτισμένοι».

--Δέν είναι αυτοί που έκλειναν τους Ναούς, (πολλές φορές ), ακόμη καί πριν από τις ΚΥΑ...),

--Αυτοί που μετρούσαν τα τετραγωνικά και τους συμμετέχοντες πιστούς

--Αυτοί που έδιωχναν όποιον δε φορούσε μάσκα...

--Πού δεν χτυπούσαν τις καμπάνες και έκλειναν τα μεγάφωνα,

-- Αυτοί που άλλαξαν ακόμη καί την ώρα ( αλλά και τη μέρα ) της Αναστάσεως...

 

++++++++++++++++++



NEKTARIOS


Ο  Μητροπολίτης Χόνγκ  Κόνγκ  κ. Νεκτάριος. Λίγες σκόρπιες σκέψεις για προβληματισμό...

 

  Ορθόδοξο  ΒΗΜΑ…

 

 

«…Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών υποστήριξε την άποψη ότι τα παιδιά των Ομοφυλοφίλων ζευγαριών μπορούν να περιμένουν μέχρι τα 18 και τότε τα ίδια να αποφασίσουν μόνα τους για την βάπτισή τους.

Αρκετοί όμως από τους εκτός, αλλά και εντός, αντέδρασαν με διάφορα επιχειρήματα.

Μπορεί όμως η Εκκλησία να αποφασίσει κάτι τέτοιο;

Ναι, μπορεί ! Δεν είναι κάτι καινούργιο ιδίως αν θυμηθούμε τι συνέβαινε μέχρι τον 6ο αιώνα.

Είναι σκληρή μία τέτοια απόφαση; Μπορεί να οδηγήσει πολλούς να μείνουν μακριά από την Εκκλησία;

Ναι, και στα δύο ερωτήματα. Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι αν θα κλείσεις την πόρτα σε κάποιον αλλά τι ακριβώς θέλουμε ως εκκλησιαστική κοινότητα.

Σήμερα, δυστυχώς, οι Ορθόδοξοι είμαστε τόσο χαλαροί και επικίνδυνα ανεκτικοί λες και δεν έχουμε ταυτότητα.

Το εξηγώ καλύτερα με ένα παράδειγμα:

 

+++++++++++++++++++


MANALOYsoumatra

Ο Πρωτοπρεσβύτερος Χρυσόστομος Manalu, Αρχιερατικός Επίτροπος  Ινδονησίας της Μητροπόλεως Σιγκαπούρης και Νοτίου Ασίας.

Στο βίντεο ο Μητροπολίτης Σιγκαπούρης Κωνσταντίνος συνομιλεί με τον π.Χρυσόστομο και την Πρεσβυτέρα Ελισάβετ.
Αξίζει τον κόπο να αφιερώσουμε λίγη ώρα και να το παρακολουθήσουμε...

 

VIDEOs

https://youtu.be/Bbitio4lwjw?si=LHg0OnuvptPXAWzP

 

 

 

 

Ταξίδι στην Σουμάτρα της Ινδονησίας. Εκεί συναντήσουμε παλαιότερα τον πατέρα Χρυσόστομο και την πρεσβυτέρα Ελισάβετ Μανάλου που ήσαν υπεύθυνοι για μια πληθώρα εκπαιδευτικών και φιλανθρωπικών προγραμμάτων της Ορθοδόξου Εκκλησίας στην περιοχή τους.

Πόσο δύσκολο είναι να ζεις ως χριστιανός στην μεγαλύτερη πληθυσμιακά μουσουλμανική χώρα στον κόσμο; Υπάρχει θρησκευτικός φανατισμός; Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά. Πολλά είναι της "ψυχής τους τα μυστικά" που θα μας αποκάλυψαν...

Σήμερα όμως με βαθύτατη θλίψη πληροφορήθηκα την κοίμηση του Πρωτοπρεσβυτέρου Χρυσοστόμου Manalu, Αρχιερατικού Επιτρόπου Ινδονησίας της Μητροπόλεως Σιγκαπούρης και Νοτίου Ασίας.
Με τον π.Χρυσόστομο είχα την ευλογία να συνεργασθώ τα χρόνια που ήμουν έξαρχος της Μητροπόλεως Σιγκαπούρης.
..

 

++++++++++++++++++