Σας το έχω πει πολλάκις και πολλάκις. Λέει ο Άγγελος εις τον Ιωάννη. Του δίνει ένα καλάμι και του λέει, μέτρα. Μετράει το ναό. Το πραγματικό μήκος του ναού ήταν κάπου 30 – 33 μέτρα. Δεν ήτανε μεγάλος ο ναός του Σολομώντος, ο οποίος σημειώσατε στην εποχή που αυτά τα βλέπει σε όραμα ο Ευαγγελιστής Ιωάννης δεν υπήρχε. Ο ιστορικός ναός είχε γκρεμιστεί. Τον είχαν γκρεμίσει οι Ρωμαίοι.

Και έξω από την πόρτα του ναού, λίγα μέτρα, λίγα, 5-6-7 μέτρα, πολύ κοντά, ήτανε το μεγάλο θυσιαστήριο των ολοκαυτωμάτων. Και του λέει, "μέτρα το ναό πόσες καλαμιές είναι". Μέτρα και το θυσιαστήριο, έως το θυσιαστήριο. Σταμάτα, του λέει. Όλα τα υπόλοιπα… Ποιά υπόλοιπα; 

Ό,τι ήτανε επάνω εις τον λόφο Σιών. Ήτανε πολλά κτίσματα εις τον λόφο Σιών, και όλη η πόλις η Ιερουσαλήμ, θα πατηθεί υπό των εθνών τρεισήμισι χρόνια.

Όλοι οι Πατέρες λένε ότι η Ιερουσαλήμ είναι η εικόνα της Εκκλησίας. Πολύ δε περισσότερο ο λόφος Σιών. Ακόμη δε περισσότερο ο ναός Σολομώντος.

Αλλά η πόλις ολόκληρη και όλα τα λοιπά κτίσματα του λόφου Σιών θα πατηθούν υπό των εθνών. Δηλαδή, τί θα πει αυτό; Τα έθνη είναι οι μη χριστιανοί. Θα είναι ο Αντίχριστος που θα έχει επιβάλει την θέλησή του. Αυτό θα γίνει τρεισήμισι χρόνια, όσο η βασιλεία του Αντιχρίστου.

Συγκριτικά τώρα, πάρετε τοπογραφικά την πόλη.. πάρτε και το ναό· είναι εκείνοι που δεν θα προσκυνήσουν τον Αντίχριστο. Αυτό αντιπροσωπεύει ό,τι μετρήθηκε. Γιατί; Διότι ό,τι μετράται ανήκει εις την γνώση του Θεού, ανήκει εις την μνήμη του Θεού. Ό,τι δεν μετράται δεν ανήκει εις την μνήμη του Θεού. Είναι αυτό που λέει ο Θεός, οὐ μὴ μνησθῶ, δεν θα σε θυμηθώ. Φύγε... Δεν θα σε θυμηθώ. Δεν σε αναγνωρίζω.

Πάρτε λοιπόν συγκριτικά το ένα ποσόν και το άλλο ποσόν. Ολόκληρη την πόλη, με ένα μικρό μόνο μέρος επάνω εις τον λόφο Σιών. Γι’ αυτό σας είπα ότι από εκεί, πάνω κάτω καταλαβαίνουμε ότι λίγοι θα είναι εκείνοι που θα σωθούν.

Με την καλή σημασία. Φιλοδοξείτε να σωθείτε; Εάν ναι, πρέπει να έχουμε εγρήγορση.

Και τα λέμε αυτά γιατί δεν ξέρουμε αύριο τι έρχεται. Όχι επί θύραις, έχει μπει μέσα ο εχθρός. Δεν λέω τις αιρέσεις μόνο. Δεν λέω τούτο ή εκείνο. Δεν λέω πάμπολλα. Ένα θα πω μόνο· τον Οικουμενισμό. Ο οποίος οικουμενισμός φορείς του έχει αυτήν την στιγμή Πατριάρχες, Αρχιεπισκόπους, Επισκόπους και ούτω καθεξής.

Τ’ ΑΚΟΥΣΑΤΕ ; 

Ο Οικουμενισμός έχει φορείς του, Πατριάρχες, Αρχιεπισκόπους, Επισκόπους και ούτω καθεξής. Το καταλάβατε; Πώς λοιπόν θα παίρνει το μυαλό μας στροφές όταν αύριο θα μας πουν, «προοδευτικά» εννοείται, με την μέθοδο του σαλαμιού λίγο-λίγο…

ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ;

 ΘΑ ΠΙΑΣΤΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ;

ΑΛΛΟΙΜΟΝΟ ΟΜΩΣ  Σ’ ΕΚΕΙΝΟΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ…

Κι αν είναι λίγοι εκείνοι που θα ‘χουν μείνει όρθιοι.. δεν ξέρω, πάντως δεν θα προσκυνήσουνε, πάντως δεν θα δεχθούν…

Μπορεί η φωνή τους να μην ακουστεί, μπορεί χίλια, μπορεί να έχουμε το μαρτύριο, όπως θα έχομε και το μαρτύριο, αλλά δεν θα αποδεχθούν.

ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΔΕΧΘΟΥΝ !

Παρακαλώ προσέξατε το ! Είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτό.

Γι’ αυτό λέγει η Σοφία Σειράχ ουαί τοις απολωλεκόσι την καρδίαν· φησί· και τι ποιήσουσιν, όταν επισκέψηται ο ΚύριοςΚαρδία είπαμε θα πει νους, και νους. Το κείμενο έχει υπομονήν αλλά οι Πατέρες αντί της υπομονής βάζουνε την λέξη καρδίαν. Είναι στην Φιλοκαλία μέσα, θα το βρείτε και μάλιστα στον πρώτο τόμο το είχα βρει.

Αλλοίμονο σ’ εκείνους που έχουν χάσει, λέει, την καρδιά τους, το νού τους. Και όταν θα τους επισκεφθεί ο Κύριος, τί θα κάνουν;

Και πότε θα επισκεφθεί ο Κύριος;

Ύστερα απ’ όλα αυτά, θα έρθει ο Κύριος. Και ο θάνατος ο προσωπικός του καθενός αλλά και όταν ο Κύριος θα έρθει, τι θα κάνουμε εάν έχουμε χάσει το νου μας και δεν καταλάβαμε και πλανηθήκαμε;

Γι’ αυτό όντως, όπως λέει η Σοφία Σειράχ, σας διαβάζω την μετάφραση, δεν θα παιδαγωγηθεί και δεν θα μορφωθεί κατά Θεόν όποιος δεν είναι πραγματικά έξυπνος και ικανός. Δεν θα παιδαγωγηθεί. Δεν μπορεί να παιδαγωγηθεί.

+ Αρχιμανδρίτης π. Αθανάσιος Μυτιληναίος