Συνεπώς, χωρίς συμμετοχή στην Αγία Κοινωνία, πού είναι Αληθινό «Σώμα και Αίμα Χριστού» ( και όχι ψωμί και κρασί όπως εμείς ανθρωπίνως το αντιλαμβανόμαστε), κατόπιν βέβαια ειλικρινούς Εξομολογήσεως, ο άνθρωπος είναι από τώρα πεθαμένος και χωρίς προοπτική για την Ανάσταση των νεκρών ! 

Άς λένε τώρα κάποιοι Αρχιερείς, ιερείς, ακόμη καί Πατριάρχες σε ώρες συνήθως κηδείας ότι ο νεκρός θα αναστηθεί, μή διευκρινίζοντας όμως ( για να μη δυσαρεστήσουν τούς οικείους του...) ότι υπάρχει η Ανάσταση ζωής αλλά υπάρχει καί η Ανάσταση Κρίσεως!

Καί η μέν πρώτη μάς οδηγεί στον Παράδεισο μαζί με τον Χριστό, η δε δεύτερη μάς οδηγεί στην αιώνια Κόλαση μαζί με τον Εωσφόρο αφού τα έργα μας υπήρξαν πονηρά καί αυτόν υπηρετήσαμε...

Ο Απόστολος Παύλος μάλιστα στήν Α΄ πρός Κορινθίους επιστολή του, μας καλεί να προσέχουμε όταν έχουμε επάνω μας θανάσιμες αμαρτίες, διότι πλησιάζοντας την Αγία Κοινωνία δεν πλησιάζουμε μία τυπική συμβολική κατάσταση, αλλά ότι έχουμε να κάνουμε με το ίδιο Σώμα και Αίμα Χριστού και πρέπει να είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι γι΄ αυτό:

« Ώστε, ος ( όποιος ) αν εσθίει τον άρτον τούτον, ή πίνει το ποτήριον του Κυρίου αναξίως ( Αγία Κοινωνία ), ένοχος έσται του Σώματος και Αίματος του Κυρίου. Δοκιμαζέτω δε άνθρωπος εαυτόν ( άς δοκιμάζει την συνείδησή του Εξομολογούμενος σε ιερέα τις αμαρτίες του… ), και ούτως εκ του άρτου εσθιέτω, και εκ του ποτηρίου πινέτω.

Ο γαρ εσθίων και πίνων αναξίως, κρίμα εαυτώ εσθίει και πίνει ( βάζει μεγάλο κρίμα επάνω στον εαυτό του…), μη διακρίνων το Σώμα του Κυρίου. Δια τούτο εν υμιν πολλοί ασθενείς και άρρωστοι, και κοιμώνται ικανοί » ( γι΄ αυτόν ακριβώς τον λόγο αρρωσταίνουν βαριά πολλοί μεταξύ σας και πεθαίνουν αρκετοί… ) Α΄ Κορινθ. ΙΑ΄ 27- 30


   ΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΟΙΝΩΝΟΥΝΕ;  


«Όσους, μια φορά κοινωνούνε, όσους πολλές φορές, η λίγες φορές μεταλαμβάνουν, ποιοί από όλους αυτούς είναι άξιοι;
Ούτε τους μία φορά μεταλαμβάνοντας, ούτε τους πολλούς, ούτε τους λίγες φορές, μα εκείνους που πλησιάζουν στο Άγιο Ποτήριο με καρδιά αγνή, με βίο ανεπίληπτο. Αυτοί ας κοινωνούν πάντα.

Οι άλλοι, οι αμετανόητοι αμαρτωλοί, ας μένουν μακριά από τα Άχραντα Μυστήρια, γιατί αλλιώς κρίμα και καταδίκη ετοιμάζουν για τον εαυτό τους.

Ο Άγιος Απόστολος λέει: «Όποιος τρώει τον άρτο και πίνει το ποτήριο του Κυρίου με τρόπο ανάξιο, γίνεται ένοχος αμαρτήματος απέναντι στο σώμα και στο αίμα του Κυρίου, προκαλώντας την καταδίκη του» (Α΄ Κορ. 11:27, 29).

Θα τιμωρηθεί, δηλαδή, τόσο αυστηρά, όσο και οι σταυρωτές του Χριστού, αφού κι εκείνοι έγιναν ένοχοι αμαρτήματος απέναντι στο σώμα Του.


Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, μας προειδοποιεί:

«…Πολλοί από τους πιστούς έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο περιφρονήσεως των Αγίων Μυστηρίων, ώστε, ενώ είναι γεμάτοι από αμέτρητες κακίες και δεν διορθώνουν καθόλου τον εαυτό τους, κοινωνούν στις γιορτές απροετοίμαστοι, μη γνωρίζοντας ότι προϋπόθεση της Θείας Κοινωνίας δεν είναι η γιορτή, αλλά, καθώς είπαμε, η καθαρή συνείδηση.

Καί όπως αυτός που δεν αισθάνεται κανένα κακό στη συνείδησή του, πρέπει καθημερινά να προσέρχεται στη Θεία Κοινωνία, έτσι κι αυτός που είναι φορτωμένος αμαρτήματα και δεν μετανοεί, πρέπει να μην κοινωνεί ούτε στη γιορτή.

Γι’ αυτό και πάλι σας παρακαλώ όλους να μην πλησιάζετε στα Θεία Μυστήρια έτσι απροετοίμαστοι κι επειδή το απαιτεί η γιορτή, αλλά αν κάποτε αποφασίσετε να λάβετε μέρος στη Θεία Λειτουργία και να κοινωνήσετε, να καθαρίζετε καλά τον εαυτό σας, από πολλές μέρες πριν, με τη μετάνοια, την προσευχή, την ελεημοσύνη, την νηστεία, και τήν φροντίδα για τα πνευματικά πράγματα ( Εξομολόγηση )…»

( Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος
)