ΤΡΕΙΣ ΩΡΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΚΟΤΑΔΙ...


Μπήκα στην σελίδα σας μετά από συζήτηση με φίλο μου πού ασχολείται «μέ αυτά...». Μού έλεγε λοιπόν γιά κάποια μυστηριώδη συμβάντα στην σταύρωση του Χριστού και ανάμεσα στα άλλα ανέφερε για τρίωρο παγκόσμιο σκοτάδι. Νομίζω ότι κάποιοι παπάδες τά γράφουνε αυτά για δημιουργία εντυπώσεων. Μήπως διαφωνείτε;

Λευτέρης Θ. – Aberdeen, UK, England

 

 

Ευχαριστούμε πού θελήσατε να επικοινωνήσετε μαζί μας. 

Επιτρέψατέ μας κατ΄αρχάς μία επισήμανση.

Είδαμε, ότι στήν ερώτησή σας βάζετε (υποτιμητικώς) σε  εισαγωγικά, την καλή ασχολία του φίλου σας « μέ αυτά...» (εννοώντας   προφανώς τά θέματα θρησκείας) και θεωρείτε τους «παπάδες» ως υπεύθυνους ψευδών διαδόσεων.  Αυτό είναι μία, πικρή θα λέγαμε, πρώτη εντύπωση!

Αγαπητέ φίλε Λευτέρη, τά πράγματα δεν είναι τόσο απλά, όσο νομίζετε. Εμείς, δεν θα προσπαθήσουμε να σας πείσουμε, σεβόμενοι την ελευθερία σκέψεώς σας. Θα παραθέσουμε όμως κάποια στοιχεία στην όλη αυτή υπόθεση, και ο τελικός λόγος ευθύνης, άς είναι δικός σας…

Θα προσπαθήσουμε κατ΄αρχάς να απαντήσουμε εξετάζοντας όλες τις πτυχές της ερωτήσεως.

Από την πλευρά τών ιστορικών και χρονογράφων τής εποχής. 

Διηγείται ο ιστορικός Ευσέβιος Καισαρείας, ότι ο χρονογράφος Φλέγων περιγράφοντας στά " Χρονικά " του, τήν έκλειψη τού ηλίου και τον γενόμενο σεισμό στην ώρα τής σταυρώσεως, σημειώνει χαρακτηριστικά: 

« τώ έτει ΣΒ΄ Ολυμπιάδος(  δηλαδή το 33μ.χ.), εγένετο έκλειψις ηλίου μεγίστη των εγνωσμένων πρότερον, και νύξ ώρα πέμπτη της ημέρας εγένετο, ώστε και αστέρες εν ουρανώ φανήναι, σεισμός τε μέγας κατά Βιθυνίαν γενόμενος, τά πολλά Νικαίας κατέστρεψε».

Επίσης, ο ιστορικός Ιούλιος ο Αφρικανός (221 μ.Χ.) αναφέρει τρείς φορές στα έργα του, τμήματα της Ιστορίας της Ελλάδος παρμένα από τον ειδωλολάτρη ιστορικό Θαλλό ( περί το 52 μ.Χ. , τον οποίον αναφέρει και ο Εβραίος ιστορικός Ιώσηπος). 

Αυτός λοιπόν ό  Ιούλιος, γράφει σχετικά, για την παράξενη αυτή έκλειψη ηλίου : 

« Τούτο το σκότος έκλειψη ηλίου Θαλλός αποκαλεί εν τρίτη των Ιστοριών του, ως εμοί δοκεί αλόγως» (καθώς εμένα μού φαίνεται, δηλαδή, παραλόγως ότι είναι φυσική μόνο έκλειψη, προσθέτει ο Ιουλιανός).

Από τήν πλευρά τών προφητειών για το παγκόσμιο αυτό σκοτάδι, έχουμε μια παλαιά αναφορά του προφήτου Αμώς, 750 χρόνια πρό Χριστού. Βλέποντας στα βάθη τών επερχομένων αιώνων τά γεγονότα τής Σταυρώσεως, γράφει σχετικά: 

« Και έσται εν τή ημέρα εκείνη, λέγει Κύριος ο Θεός, και δύσεται ο ήλιος μεσημβρίας και συσκοτάσει επί τής γής εν ημέρα τό φώς». (Αμώς κεφ.Η΄9).

Από την πλευρά της Επιστήμης και μάλιστα της Αστρονομίας  υπάρχουν 3 βασικοί λόγοι πού δείχνουν ότι το φαινόμενο ήταν υπερφυσικό.

  1) Μία ολική έκλειψη ηλίου διαρκεί γύρω στα 7 λεπτά. Στην σταύρωση όμως, σύμφωνα με την αψευδή διήγηση των Ευαγγελιστών,  διήρκεσε  3 ώρες! (από 12 – 3 μ.μ.)

   2) Κάθε ολική έκλειψη είναι ορατή σε στενή ζώνη της γής, ενώ στην σταύρωση το «σκότος ήν επί πάσαν την γήν», και μάλιστα σε αντίθετες ζώνες-ατράκτους της γής.

 3) Οι Εβραίοι σταύρωσαν τον Χριστό τήν Μεγάλη Παρασκευή, παραμονή δηλαδή τού Εβραϊκού τους Πάσχα το οποίο  γίνεται πάντα με πανσέληνο. Όμως, έκλειψη ηλίου ποτέ δεν μπορεί να γίνη με πανσέληνο, κι΄αυτό, γιατί τότε η  γή βρίσκεται μεταξύ ηλίου και σελήνης. (Δεν παρεμβάλλεται δηλαδή η σελήνη για να κρύψη τον ήλιο και να δημιουργήσει έκλειψη).

Και τέλος, από την πλευρά της Χριστιανικής Θρησκείας (από την Εκκλησιαστική Ιστορία, από τον Μέγα Συναξαριστή της Ορθοδόξου Εκκλησίας, και από τά συγγράμματα τού Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου, πρώτου επισκόπου Αθηνών). 

Στα χρόνια λοιπόν τής σταυρώσεως, ο Αθηναίος φιλόσοφος Διονύσιος Αρεοπαγίτης (ειδωλολάτρης τότε), βρισκόταν στην Ηλιούπολη της Αιγύπτου μαζί με τον σοφιστή Απολλοφάνη. Είδε το υπερφυσικό αυτό σκοτάδι ενάντια στα Αστρονομικά δεδομένα και σημείωσε την ημερομηνία, γράφοντας τά περίφημα εκείνα ιστορικά λόγια για το φαινόμενο πού έβλεπε, « ή Θεός πάσχει, ή το πάν απόλλυται…» ( δηλαδή: ή ο Θεός υποφέρει, ή το πάν χάνεται...). Καί γνωρίζουμε τώρα ότι αυτός πού υπέφερε πάνω στόν Σταυρό ήταν ο Ιησούς Χριστός !

Λίγα χρόνια αργότερα, όταν ο Απόστολος Παύλος ήλθε στην Αθήνα, και μίλησε στον Άρειο Πάγο, αναφέρθηκε στο φοβερό αυτό σκοτάδι την ώρα της σταυρώσεως του Χριστού. 

Τό γεγονός αυτό και η αντιπαραβολή των ημερομηνιών με το σκοτάδι της Αιγύπτου, έγινε αφορμή να πιστέψει ο Διονύσιος μαζί με την φιλόσοφο Δάμαρι και μάλιστα να αποκεφαλιστεί αργότερα επί Δομετιανού στην Γαλλία ( συγκεκριμένα στο Παρίσι), γι΄αυτή του την πίστη.

Αγαπητέ φίλε, όπως βλέπετε, δεν πρόκειται για «διαδόσεις των παπάδων», αλλά για μία αρχαία, ισχυρά τεκμηριωμένη θέση από την αρχαία Εκκλησία.