Είχε κι΄ άλλα παιδιά η Παναγία ;


Διάβασα τελευταία στις εφημερίδες, ότι κάποιοι αρχαιολόγοι βρήκαν στους Αγίους Τόπους τον τάφο τού Αποστόλου Ιακώβου, αδελφού του Χριστού. Μά καλά, είχε κι άλλα παιδιά η Παναγία, εκτός από τον Χριστό ;

Διαμαντής Κ. – Γύθειο


PanagiaOdigitria

 

Μία αυστηρή, καί φοβερής όψεως Εικόνα τής Παναγίας τής Οδηγήτριας από τήν Ιερά Μονή τών Ιβήρων, τού Αγίου Όρους...

 

 

Αγαπητέ Διαμαντή. 

Πήραμε το μήνυμά σου και σού απαντούμε, αφού πρώτα σού επισημάνουμε, ότι η απορία αυτή έχει δημιουργήσει πλήθος αιρέσεων και Χριστιανικών εκτροπών από την αλήθεια.

Τά τέσσερα επώνυμα παιδιά τού εν χηρεία Ιωσήφ, ανήκαν στην πρώτη γυναίκα του, και ήσαν νομικώς, ετεροθαλείς αδελφοί τού Χριστού, μένοντας προφανώς στο ίδιο σπίτι.

 Η λέξη " αδελφός " στην Αγία Γραφή, δεν έχει πάντα το στενό νόημα συγγενείας πού συνήθως δίνουμε σήμερα, αν και μερικές φορές χρησιμοποιώντας κάπου κι΄εμείς σήμερα το " αδελφέ μου ", δεν πάει να ειπεί ότι ο άλλος είναι πράγματι και σαρκικός αδελφός μας.

Αλλωστε ο ίδιος ο αδελφόθεος Ιάκωβος στην επιστολή του πού διασώζεται, γράφει μέ πολύ σεβασμό:  

" Ιάκωβος, Θεού και Ιησού Χριστού δούλος ". 

Το ίδιο γράφει και ο άλλος, λεγόμενος αδελφός, ο Ιούδας (όχι ο προδότης), στήν                «  επιστολή Ιούδα ».

Η μνηστεία της Θεοτόκου σε ηλικία μόλις 15 ετών με έναν γέροντα, όπως ήταν ο Ιωσήφ, έγινε εκ Θεού, για να καλυφθεί νομικώς η γέννηση του Χριστού και γιά να μη θανατώσουν με λιθοβολισμό οι Εβραίοι την Παναγία, επειδή θα είχε παιδί χωρίς γάμο, σύμφωνα με τις τότε αντιλήψεις. 

Η Αγία Γραφή πού αναφέρει το γεγονός σημειώνει χαρακτηριστικά την παρακάτω φράση, « Είπε δε Μαριάμ προς τον άγγελον, πώς έσται μοι τούτο, επεί άνδρα ου γιγνώσκω; (δεν γνωρίζω σαρκικώς άνδρα )(Λουκ.α΄34).

Στην παρακάτω φράση έχουν σκοντάψει πολλοί : « και ουκ εγίγνωσκεν αυτήν, έως ού έτεκε τον υιόν αυτής τον πρωτότοκον» (Ματθ.α΄25). 

Από τις λέξεις « τον πρωτότοκον» λένε κάποιοι ότι θα έγιναν και άλλα παιδιά... 

Αλλά πρωτότοκος λέγεται ο πρώτος γενόμενος, ο διανοίγων μήτραν, ο εκλεκτός, ασχέτως αν ακολουθούν ή όχι, άλλα  παιδιά. (Εξόδ.ιγ΄2,12-13καί λδ΄19εξ.) 

Ο Χριστός άλλωστε λέγεται πρωτότοκος, όχι μόνο ως υιός της Παρθένου, αλλά και ως Υιός του Θεού (Εβρ.α΄6, καί Κολσ.α΄15).Επειδή λοιπόν ως Υιός του Θεού λέγεται πρωτότοκος, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι ο Θεός έχει και δευτερότοκον Υιόν ; Όχι βέβαια.

 Η ερμηνεία και η χρήση λέξεων στην Αγία Γραφή γίνεται πάντοτε με συνάρτηση βαθειάς Θεολογικής κατάρτισης κειμένων και μυστικών εννοιών, και όχι σαν να διαβάζουμε ένα οποιοδήποτε βιβλίο.

Ακόμη, τίς λέξεις «έως ού έτεκεν» τής παραπάνω φράσης, οι οποίες στην αρχαία Ελληνική γραμματολογία καί Συντακτικό, σημαίνουν «ακόμη και όταν», άλλοι αιρετικοί τίς ερμηνεύουν «έως ότου γέννησε», βγάζοντας ακολούθως το συμπέρασμα, ότι γίνανε μετά, και άλλα παιδιά από την Θεοτόκο.

¨Όμως η Γραφή εννοεί διαφορετικά. Το βλέπουμε αυτό και αλλού,π.χ. 

«Και τη Μελχόλ θυγατρί Σαούλ ουκ εγένετο παιδίον έως της ημέρας τού αποθανείν αυτήν» (Βασιλ.Β΄-στ΄23). 

Εδώ, θά ήταν αστείο να πούμε βλέποντας τό «έως...» στην φράση, ότι η Μελχόλ εγέννησε παιδί μετά τον θάνατό της. 

Βλέπουμε ακόμη στην Γραφή, ότι κάπου 29 φορές αναφέρεται η Παναγία μας ως «μητέρα του παιδίου», ή ως «μητέρα του Ιησού», και μόνο στην αρχή κάποια φορά δίνεται ο νομικός  χαρακτηρισμός της, «γυναίκα του Ιωσήφ». 

Αν είχε άλλα παιδιά η Παναγία, τότε γιατί ο Χριστός από τον Σταυρό, αναθέτει την προστασία τής Θεοτόκου, στον Ιωάννη, και όχι στα αλλά «παιδιά της» λέγοντας της, «γύναι ίδε ο υιός σου. Είτα λέγει τώ μαθητή, ιδού η μήτηρ σου» για να την πάρει στο σπίτι του; (Ιωάν.ιθ΄26-27). 

 Πολλοί αρχαίοι Προφήτες εκατοντάδες χρόνια πρίν, μίλησαν για την Θεοτόκο. 

Ο Ιεζεκιήλ π.χ. την ονομάζει «πύλη κεκλεισμένη έσται, ούκ ανοιχθήσεται, καί ουδείς μή διέλθει δι΄αυτής, ότι Κύριος ο Θεός του Ισραήλ εισελεύσεται δι΄αυτής, και έσται κεκλεισμένη»(Ιεζ.μδ΄1-2).

Μόνον ο Θεός θα περάσει από Αυτήν, αλλά και πάλι θα παραμείνει κλεισμένη (παρθένος).

Καί παρέμεινε κλεισμένη καί αδιάφθορη, ακόμη καί στήν Γέννηση καί έξοδο τού Χριστού από τήν μητρική κοιλία της όπως ακριβώς μία ακτίνα Ηλίου μπορεί καί περνάει από ένα κρύσταλλο, από ένα τζάμι,  χωρίς κάν νά τό σπάσει !!!

Καί όπως θαυματουργικώς διά τών  "ακτίνων" τού Αγίου Πνεύματος έγινε ή σύλληψη τού Χριστού στόν Ευαγγελισμό Της, έτσι καί θαυματουργικώς εγέννησε τόν Χριστό.

Χωρίς πόνους, χωρίς αίματα, χωρίς ομφάλιους λώρους, κοψίματα καί ραψίματα καί άλλα, πού σέ συνηθισμένες ανθρώπινες γέννες συμβαίνουν !!!

Αγαπητέ Διαμαντή, πέραν τών όσων θεολογικών σημείων αναφέραμε, άς πούμε κι΄αυτό.

Μπορούμε άραγε ποτέ να φαντασθούμε, ότι το ιερό αυτό πρόσωπο τής Παναγίας, (πού το ξεχώρισε ο Θεός, από εκατομμύρια άλλων γυναικών για την καθαρότητά του), θα μπορούσε μετά την Γέννηση του Θεανθρώπου να λειτουργήσει συζυγικά, σαν την τελευταία γυναικούλα του λαού πού ζητάει γαμπρό καί κοσμική αποκατάσταση; 

Όχι βέβαια!

Ευχαριστούμε για την επικοινωνία, πάντοτε στην διάθεσή σας.