Resistant ORTHODOXIA

 

«Είμαι ένας καθηγητής Θεολόγος με 25 χρόνια στην Εκπαίδευση υπηρετήσας σε διάφορα Γυμνάσια και Λύκεια αλλά και ΕΠΑΛ !
Στα τελευταία ιδίως, έχουν δοθεί μάχες με κίνδυνο ακόμη και της σωματικής μου ακεραιότητας, και εκείνοι πού έχουν υπηρετήσει σε τέτοια προβληματικά σχολεία και δεν έχουν τρυπώσει μόνιμα σε «καλά» σχολεία με κάποια
connect πού έχουν σε ΠΥΣΔΕ και Διευθυντές Β/βάθμιας Εκπαίδευσης ( άντρο συνήθως πονηρών κομματικών συναλλαγών ) καταλαβαίνουν τι ακριβώς εννοώ…

Και δεν σας κρύβω ότι με όλα αυτά πού ακούω και διαβάζω τελευταία για τα «Θρησκευτικά», έχω πολύ απογοητευτεί. Τά έχουνε βάλει με το ωραίο αυτό μάθημα, και ειδικά κάποια ξεπουλημένα σε «άλλα» αφεντικά ΜΜΕ , λές και το μάθημα αυτό είναι η αιτία όλων των κακών πού βρήκαν την χώρα μας !
Μερικοί πάλι θεωρούνε ότι το μάθημα αυτό είναι για υπανάπτυκτους, ενώ κάποιοι τρίτοι ( και μεταξύ τους ο υπουργός Παιδείας πού τον κατηγορούνε μάλιστα ότι δεν έχει πάρει ούτε τό πτυχίο του !!! ) θέλει λέει να το «εκσυγχρονίσει» γιατί είναι Ομολογιακό ενώ αυτός θέλει να το κάνει Θρησκειολογικό!
Πού ξέρει τώρα ένας Άθεος το βάθος και τις επιπτώσεις πού κρύβουν αυτές οί δυό λέξεις «Ομολογιακό – Θρησκειολογικό» είναι και η απορία μου!

Μαζί όμως με τον υπουργό υπάρχουν καί κάποιοι «Πηλιογούσηδες» κομματικοί «Ναι-νέκοι» θεολόγοι, πού τα θέλουν όλα αυτά, προφανώς γιατί απεχθάνονται να διδάσκουν ( ; ) τα «ού» και τά «μή» του Ευαγγελίου ελεγχόμενοι ίσως και από την κακή προσωπική τους ζωή!

Θέλουν προφανώς να διδάξουν ένα «άλλο είδος Ευαγγελίου» καθ΄ ότι είναι «θολολόγοι» και όχι θεολόγοι ! Τον μισθό τους όμως με αιτία τον Χριστό και την Θρησκεία κάθε μήνα βρέξει χιονίσει θέλουν να τον παίρνουν καθαρά και κανονικά, κι΄ άς λένε αηδίες μέσα στην τάξη, πού αντί για μάθημα θρησκευτικών τόχουνε κάνει μάθημα ποδοσφαίρου, facebook, οικολογίας, περιβάλλοντος, πολιτικής, τραγουδιστών, ηθοποιών, μαγειρικής και… τηγανητών αυγών, στραβώνοντας έτσι τούς μαθητές με μηδενική θρησκευτική αλλά και κοινωνική κατάρτιση…

Δυστυχώς δεν καταλαβαίνουν και δεν πάει το μυαλό τους ότι αυτά τα παιδιά θα βγούνε αύριο στην κοινωνία χωρίς να έχουν ακούσει έναν πραγματικά άξιο λόγο όχι μόνο για την Ορθόδοξη Εκκλησία και κυρίως για τον Χριστό πού Σταυρώθηκε και για τα παιδιά αυτά, αλλά δεν θα έχουν κανένα έρεισμα κοινωνικής συμπεριφοράς πού ασφαλώς ούτε τα Μαθηματικά δίνουν, ούτε η Πληροφορική, ούτε η Χημεία ! Και όχι μόνον αυτό, αλλά θα βγούνε αύριο σαν θηρία στην κοινωνία και αφού καταλάβουν πόστα υπεύθυνα από εκεί θα χλευάζουν και οι ίδιοι τον Θεό, τους παπάδες, και τους «θεολόγους τους γελοίους» ενθυμούμενοι τι τους «δίδασκαν» τότε στα Σχολεία !

Και όλα αυτά γιατί δυστυχώς και οί ίδιοι υψηλά ιστάμενοι «άνθρωποι της Εκκλησίας» δεν κάνουν κάτι για να αναζωογονήσουν το προφίλ τού μαθήματος αυτού, εμμένοντας σε μία αποστεωμένη λεκτική εμφάνιση με την ονομασία : «Θρησκευτικά» . ( Σήμερα παιδιά «έχουμε Θρησκευτικά!»).

Μανώλης Κάπα - Αθήνα

 

 

Αγαπητέ αδελφέ Μανώλη.

Το θέμα των Θρησκευτικών πηγαινοέρχεται τώρα κάπου 30 ολόκληρα χρόνια ανάμεσά μας με πληροφορίες αλλαγής, ή και κατάργησής του. Το μόνο όμως αποτέλεσμα πού βλέπουμε όλα αυτά τά χρόνια είναι η κατάργηση των πολιτικών πού το επιβουλεύτηκαν και ο δρόμος πού πήραν για τα σπίτια τους!
Γίνονται αστείοι οι άνθρωποι αυτοί όπως κι΄ εσείς πολύ σωστά γράφετε ότι «…τά έχουνε βάλει με το μάθημα αυτό, και ειδικά κάποια ξεπουλημένα σε «άλλα» αφεντικά ΜΜΕ , λές και το μάθημα αυτό είναι η αιτία των όσων κακών βρήκαν τελευταία την χώρα μας !»

Γιατί όλοι ( ή, σχεδόν όλοι απ΄ αυτούς ), μόλις γίνουν υπουργοί Παιδείας για να δείξουν ότι τάχατες - τάχατες είναι… «προοδευτικοί» ( τρομάρα τους ) αντί να κοιτάξουν την στραβομάρα τους σαν κυβέρνηση τα βάζουν με το μάθημα των Θρησκευτικών λές και αυτό φταίει για τα χάλια της Ελληνικής Παιδείας…

Στην ουσία όμως θέλουν να κάνουν το μάθημα καραγκιόζη και μαϊμού, θρησκειολογία το λένε, για να διδάσκουν οι θεολόγοι άλλα θρησκεύματα της Ανατολής, της Δύσης και της κακιάς τους της ώρας θέλοντας να φύγει έτσι η Ορθοδοξία και το «παπαδαριό» ( όπως λένε ) πού τους στέκει εμπόδιο στα πόδια τους και στα σχέδια της Αθεϊας τους.

Θέλουνε να μπούνε άλλα θρησκεύματα εδώ ( όχι θρησκείες, γιατί Θρησκεία είναι η μία, η ζωντανή  και Αληθινή με τα άπειρα θαύματα, τα άλλα είναι απλώς «θρησκεύματα». Εφευρέσεις δηλαδή ανθρώπων πού απλώς κάποιοι τα ακολουθούν γιατί είναι εύκολα, αλλά πού όμως μετά οδηγούν τους ανθρώπους σε ανώμαλη προσγείωση μέσα στην Κόλαση μια και σ΄ αυτά, ως κάλπικα, δεν υπάρχει ο Σωτήρας Χριστός σύμφωνα με την αρχαία Αποστολική διαδοχή, ιεροσύνη, και Παράδοση !

Τώρα, πού τις βρήκε τις βαθιές θεολογικές γνώσεις αυτός ο Άθεος μάλιστα υπουργός για να κάνει τέτοιες αλλαγές, έ, αυτό είναι μια άλλη ιστορία πού έχει σχέση με εκείνο το ρητό κάποιου Επισκόπου πού έλεγε ότι, «Βασιλεύει το αγκάθι» !!!

Όμως αγαπητέ αδελφέ, υπάρχει  και κάτι άλλο πού θα έπρεπε οι αρμόδιοι υψηλά ιστάμενοι άνθρωποι της Εκκλησίας να τό προσέξουν. Κι΄ αυτό είναι η ονομασία του μαθήματος !

Ένα γράμμα πού πήραμε τις μέρες αυτές από κάποιον θεολόγο και το ανεβάσαμε ήδη στο site ( ίσως να το είδατε κι΄ όλας ), θίγει ακριβώς αυτό το θέμα και νομίζουμε ότι θα έπρεπε να διαβαστεί και να προσεχθεί περισσότερο .

Προσέξτε το παρακάτω, γιατί κάτι έχει να μας πεί, έστω και σε «ώτα μη ακουόντων» ένεκα της αλαζονείας της όποιας εξουσίας τους:

    

«ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ» , ένας τίτλος πού όμως θέλει αλλαγή !

===================================================================

«Πολύς λόγος γίνεται τελευταία, για τα λεγόμενα «ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ». Μέχρι και ψηφοφορίες συνάντησα σε μεγάλες εφημερίδες για το αν χρειάζονται τα Θρησκευτικά και με συνήθη απογοητευτικά για το μάθημα αποτελέσματα….


Οί περισσότεροι βάλουν εναντίον του μαθήματος αυτού χωρίς να γνωρίζουν οι αφελείς και εν ολίγοις ανόητοι, ότι αν βγεί το μάθημα αυτό από την Εκπαίδευση άς ετοιμάζεται η κοινωνία να γίνει φυτώριο εγκλήματος περισσότερο απ΄ ότι είναι σήμερα, πού λίγο - πολύ κάθε μικρός ή και μεγαλύτερος μαθητής ακούει και κάτι περί Θεού και έχει έναν φόβο αναστολής και μια άλλη σκέψη μέσα του. Άν όχι όλοι, τουλάχιστον οι περισσότεροι…

Σε δεδομένη αφαίρεση εντελώς του μαθήματος τότε δεν θ΄ ακούγεται στην εκπαίδευση «γρύ» περί Θεού, και άς ετοιμάζουν μετά οι αρμόδιοι νέες φυλακές για να περιορίσουν το κακό πού αλματωδώς πιά θ΄ αυξάνεται…

Άς ετοιμάζεται μετά η Ελληνική Κοινωνία, παντελώς έρημη από τον «φόβο Θεού πού φυλάει τα έρημα», για τις «ξυλιές» πού θα φάει στην πλάτη της για να επαληθευτεί έτσι και ο λόγος του μεγάλου Ρώσου συγγραφέως Φιοντόρ Ντοστογιέφσκυ ότι «χωρίς Θεό όλα επιτρέπονται…» 

ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ και ο τίτλος του μαθήματος «ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ» να αλλάξει, παίρνοντας μιά πιο βελτιωμένη σύγχρονη ονομασία, μια και ο τίτλος φαίνεται απηρχαιωμένος και απωθητικός για την σημερινή νεολαία.

Μια νεολαία πού βομβαρδίζεται από τόσες και τόσες άλλες πιο ενδιαφέρουσες ονομασίες μαθημάτων.

Το πώς θα είναι αυτός ο τίτλος του μαθήματος και αν θα λέγεται πχ. « όψεις Θεολογίας», «Πατερική Παράδοση», ή κάπως αλλιώς αυτό άς γίνει θέμα Εκκλησιαστικής διαβούλευσης και Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων.

Θεωρώ όμως, και επιτρέψτε μου εδώ να πώ την γνώμη μου, ότι είναι κρίμα ένα τέτοιο μάθημα να χαραμίζεται ακόμη και από τον ίδιο τόν τίτλο του !

Αυτό βέβαια μπορεί να μη το καταλαβαίνουν κάποιοι στα ανώτερα κλιμάκια της Ιεραρχίας οχυρωμένοι πίσω από παλαιά σκονισμένα πρότυπα, αλλά σημασία έχει, όχι μόνο το εσωτερικό του μαθήματος ( ψίχα ) αλλά σημασία έχει και το «περιτύλιγμα» απ΄ έξω να γίνει πιο επιθυμητό, πιο ελκυστικό, ώστε να προσελκύει την νεολαία και να μη θεωρεί αυτό το πολύ ενδιαφέρον και Πανεπιστημιακό μάθημα της Θεολογίας ως «μπεμπέ», «νιανιά» και «ώρα του παιδιού…» και «πάμε παιδιά να σπάσουμε πλάκα και να γελάσουμε…» ειδικά σε Λύκεια της Περιφέρειας, σε ΕΠΑΛ, κλπ.

Όσοι μάχιμοι έχουν διδάξει σ΄ αυτά τα Σχολεία καί δεν είναι στόν κόσμο τους, ή καί σε τίποτα γραφεία, ξέρουν καλά τί ακριβώς γίνεται εκεί...

Κάποιοι άσχετοι μιλάνε απαξιωτικά για τα «ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ», ένα μάθημα πού αν διδαχθεί σωστά δίνει απάντηση στα εσωτερικά κενά της νεολαίας ώστε να βγούνε αύριο τίμιοι, σωστοί, και ωφέλιμοι πολίτες στην κοινωνία έχοντας κάποιο φόβο Θεού μέσα τους και όχι άδικοι, λαμόγια, και κακοποιά στοιχεία έτοιμα να κλέψουν , να βιάσουν, και να σκοτώσουν τον διπλανό τους για ένα τρύπιο δεκάρικο…

Μιλάνε έτσι για τά Θρησκευτικά λές και στο Πανεπιστήμιο μάθαμε μόνο Θεολογία αγνοώντας όλα τα υπόλοιπα κύρια μαθήματα πού διδαχθήκαμε όπως :

Παιδαγωγική, Ψυχολογία, Εγκληματολογία, Εξελικτική Ψυχολογία, Αρχαία Ελληνικά, Κοινωνιολογία, Φιλοσοφία, και βεβαίως Θεολογία.

Πρέπει λοιπόν νά γίνει το μάθημα πιο ενδιαφέρον, μια και οί περισσότεροι μαθητές σήμερα διακωμωδούνε, ή και ντρέπονται να αναφέρουν ακόμα και τις λέξεις «ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΟΥΜΕ … ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ» κοροϊδεύοντας στους διαδρόμους « σήμερα έχουμε τον Θρησκευτικό, ή την Θρησκευτικού, ή τόν κύριο ελέησον, τον «ευλόγησον»… και άλλα τινά ξεκάρφωτα προς γενική θυμηδία τών υπολοίπων…

Κι΄ ακόμη, το κυριότερο, να γραφτούν άλλα βιβλία πιο κατανοητά και πιο εκλαϊκευμένα και απλά, βασισμένα στην Νεοελληνική γλώσσα και στην Πατερική Παράδοση και όχι «βαθειά επιστημονικά» όπως είναι γραμμένα σήμερα πού δεν καταλαβαίνεις τι λένε, και πού είναι σαν να είναι φτιαγμένα επίτηδες για να τα μισήσουν οί μαθητές αλλά και οί καθηγητές. Εντελώς ακαταλαβίστικα τα περισσότερα…

Βέβαια δεν ελπίζουμε ότι η νέα κυβέρνηση αριστεράς απόκλισης θα συγκινηθεί από τέτοιες ανανεωτικές προτάσεις πού θα λαμπρύνουν ένα μάθημα πού αυτοί ειδικώς ούτε το θέλουν ούτε και το συμπαθούνε, αλλά η Ιεραρχία άς κάνει τό δικό της καθήκον, κάτι πού τελικά θα μείνει και στην Ιστορία…

Δ.Ν.

Καθηγητής Θεολόγος