Σήμερα 5/18 Μαρτίου 2014 στον Ιερό Ναό της Υπεραγίας Θεοτόκου «Ρόδον το Αμάραντον» Πειραιώς, συνήλθε η Αγία και Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών της Ελλάδος υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Καλλινίκου με θέμα την ένωση και ενσωμάτωση της Ορθοδόξου Εκκλησιαστικής Κοινότητος των Ενισταμένων στην Εκκλησία των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών της Ελλάδος.
Έπειτα από την διαπίστωση της εκκλησιολογικής συμφωνίας και την άρση των ιεροκανονικών εμποδίων, οι Επίσκοποι της Ορθοδόξου Κοινότητος των Ενισταμένων αποτελούν πλέον πλήρη και κανονικά Μέλη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ελλάδος.
Εν συνεχεία, η Ιερά Σύνοδος με την νέα διευρυμένη σύνθεση Αυτής αντιμετώπισε επιτυχώς τα ποικίλα οργανωτικά και διαδικαστικά θέματα, αφορώντα το πρακτικό μέρος της Ενώσεως...
Τέλος, η Ιερά Σύνοδος όρισε την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως, 10/23 Μαρτίου, Αρχιερατικό Συλλείτουργο εις την Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Παιανίας προεξάρχοντος του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Καλλινίκου.
Ὁ Διάλογος μεταξύ της Ἐκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ἑλλάδος
καὶ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησιαστικῆς Κοινότητος τῶν Ἐνισταμένων
ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ ΙΓ’
Τὴν Πέμπτην, 7ην / 20ην Φεβρουαρίου 2014, εἰς τὴν Ἱερὰν Μονὴν τῶν Ἁγίων Κυπριανοῦ καὶ Ἰουστίνης Φυλῆς Ἀττικῆς, ἐπραγματοποιήθη ἡ ΙΓ’ Κοινὴ Σύσκεψις τῶν Ἐπιτροπῶν Διαλόγου τῆς Ἐκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ἑλλάδος καὶ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησιαστικῆς Κοινότητος τῶν Ἐνισταμένων.
Παρόντα ἦσαν ἅπαντα τὰὁρισθέντα Μέλη ἀμφοτέρων τῶν Ἐπιτροπῶν, πλὴν τοῦ εἰς τὸἐξωτερικὸν ἀπουσιάζοντος Θεοφιλ. Μεθώνης κ. Ἀμβροσίου.
Κατὰ τὴν διάρκειαν τῆς Συσκέψεως, συνεζητήθη ἐκ νέου τὸ σχέδιον τοῦ Κοινοῦ Κειμένου, ἱστορικο-εκκλησιολογικοῦ περιεχομένου, μὲ τίτλον:
«Ἡ Γνησία Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἔναντι τῆς Αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ - Θέματα Δογματικὰ καὶ Κανονικά»,
ἐγένοντο αἱ τελικαὶ συμπληρώσεις καὶ ἀναδιατυπώσεις καὶ τὸ σχέδιον ἔλαβε τὴν τελικὴν αὐτοῦ μορφήν. Ὅθεν ἡ περὶ ἐκκλησιολογίας συζήτησις ἔλαβε πέρας.
Ἐν συνεχείᾳ, συνεζητήθησαν διάφορα ἄλλα ποιμαντικῆς κυρίως φύσεως ζητήματα, περὶ τῶν ὁποίων συνεφωνήθησαν τὰ ἑξῆς:
α. Τὸ θέμα τῆς Θείας Κοινωνίας εἶναι ζήτημα ρυθμιζόμενον ὑπὸ τοῦ Πνευματικοῦ ἑκάστου πιστοῦ. Οἱ κοινωνοῦντες τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων πρέπει νὰ τελοῦν ἐν μετανοίᾳ, ἐξομολογούμενοι τακτικῶς καὶ προετοιμαζόμενοι καταλλήλως. Εἰς τὴν προετοιμασίαν συμπεριλαμβάνεται καί ἡ Νηστεία, ἡ διάρκεια τῆς ὁποίας καθορίζεται ἀπὸ τὸν Πνευματικόν, ἀναλόγως τῆς φυσικῆς καὶ πνευματικῆς καταστάσεως ἑκάστου. Οἱ κοινωνοῦντες τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων πρέπει νὰ ἀποτελοῦν μέλη τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.
β. Ἐπεβεβαιώθη ἡ κοινὴ πεποίθησις περὶ τῆς μεγάλης ἀξίας τοῦ θεοπνεύστου Βιβλίου τῆς Ἱερᾶς Ἀποκαλύψεως, μάλιστα δὲ εἰς τὴν σύγχρονον ἐποχήν, κατὰ τὴν ὁποίαν ἐξηπλώθη ἡ Συγκρητιστικὴ Ἀποστασία
γ. Ἐπιστοποιήθη ἡ ἀποδοχὴ καὶ ἡ προσκύνησις πάντων τῶν εἰκονογραφικῶν τύπων τῶν Ἁγίων Εἰκόνων, αἱ Ὁποῖαι εἶχον γίνει ἀποδεκταὶ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησίαν μέχρι τοῦ σχίσματος τοῦ 1924.
δ. Περὶ τῶν νεοφανῶν φερομένων ὡς ἁγίων μετὰ τὸ σχίσμα τοῦ 1924 καὶ ἀποβιωσάντων ἐν κοινωνίᾳ μετὰ τῶν Οἰκουμενιστῶν-Σεργιανιστῶν, ἐπεβεβαιώθη, ὅτι ἡ τιμὴ τούτων ὡς Ἁγίων δὲν υἱοθετεῖται ὑπὸ τῆς Γνησίας Ὀρθοδοξίας.
* * *
Αἱ δύο Ἐπιτροπαὶ διεπίστωσαν τὴν ἐπιτυχῆ ὁλοκλήρωσιν τοῦ ἀνατεθέντος εἰς Αὐτὰς ἔργου. Περαιτέρω, θὰ συνεχισθῇ ἡ συνεργασία τῶν δύο Πλευρῶν εἰς ἐπίπεδον Γραμματειῶν τῶν Ἐπιτροπῶν, προκειμένου νὰ ὁλοκληρωθῇ ἡ ἀντιμετώπισις διαφόρων ἐκκρεμοτήτων, πρὸς σύνταξιν εἰσέτι τινῶν Κειμένων. Ταυτοχρόνως, ὁ Διάλογος θὰ ἐξακολουθήσῃ μεταξὺ Ἐπιτροπῶν διαφορετικῆς συνθέσεως, προκειμένου νὰ συζητηθοῦν ἱεροκανονικῆς καὶ πρακτικῆς φύσεως ζητήματα.
Ἡ ἑπομένη Κοινὴ Σύσκεψις τῶν Ἐπιτροπῶν ὑπὸ τὴν παροῦσαν σύνθεσιν, συνεφωνήθη ὅπως ἔχῃ τυπικὸν χαρακτῆρα, προκειμένου νὰ ὑπογραφοῦν τὰ Κοινὰ Συμπεράσματα τῆς παρούσης. Θὰ λάβῃ χώραν εἰς τὴν αἴθουσαν τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων Πέτρου και Παύλου ἐν Δάφνῃ Ἀθηνῶν, ἐντὸς τῆς Β’ ἑβδομάδος τῶν Νηστειῶν.
Ἐκ τῆς Κοινῆς Γραμματείας τῶν Ἐπιτροπῶν Διαλόγου
Δάφνη-Φυλὴ
14/27.2.2014
ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΧΟΛΙΑ...
Eίναι πραγματικά ευτυχές γεγονός η ένωση και η συμφωνία των Ορθόδοξων εν αληθεία , μια μικρή παρατήρηση και παράκληση ενός ελαχίστου με πολύ αγάπη θα ήθελα να κάνω προς τους πατέρες ώστε να είναι όντως ακριβείς και να μην δίνουν πάτημα και πρόφαση στους οικουμενιστές να θεωρούν σχισματικούς όσους διαχωρίζουν τις ευθύνες τους για να κρατήσουν την ομολογία και την πίστη όπως την παρέλαβαν .
Επειδή έχω αντίληψη για τους Αγιοκυπριανίτες πατέρες και έχω διακρίνει ένα ασκητικό ταπεινό φρόνημα , καλώς έκαναν και ενώθηκαν από εκεί που έλαβαν την χάριν και την ιεροσύνη , μια παράκληση όμως προς τον αρχιεπίσκοπο Καλλίνικο ώστε πράγματι αυτή η ένωση να αποτελέσει ένα θρίαμβο της αληθείας και της Ορθοδοξίας.
Έτσι λοιπόν φρονώ, να μην αυτοπροσδιορίζονται ως "Εκκλησία της Ελλάδος" και ο κ. Καλλίνικος ως "Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος" , διότι αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος αυτή την στιγμή είναι ο κ. Ιερώνυμος .
Αλλά να λέγεται "πρόεδρος της ιεράς συνόδου του πατρίου εορτολογίου των Ρώσων της διασποράς εν Ελλάδι" , η οποία έχει αναφορά προς το πατριαρχείο Μόσχας ( αφού oi Ρώσοι της διασποράς ενσωματώθηκαν στο πατριαρχείο Μόσχας) διότι ( οί Έλληνες Παλαιοημερολογίτες ) από εκεί έλκουν την διαδοχή δια του πρωθιεράρχου Φιλάρετου...
Έτσι, λόγω του Οικουμενισμού έχουν διακόψει το μνημόσυνο, κατά την τάξιν του Αγίου Όρους ,όπου όταν ο πατριάρχης εκπέσει της πίστεως τότε δεν ΘΑ μνημονεύσουν άλλον αλλά διακόπτουν το μνημόσυνο μέχρι να αποκατασταθεί στον πατριαρχικό θρόνο Ορθόδοξος .
Διότι για την ίδρυση μιας ΤΟΠΙΚΗΣ εκκλησίας πρέπει να συνέρθει οικουμενική σύνοδος πανορθόδοξος κατά τους κανόνες των οικουμενικών συνόδων.
ΕΤΣΙ όταν επικρατήσει μια αίρεση σε μια τοπική εκκλησία δεν ιδρύουμε άλλη παράλληλη προς αυτήν, αλλά αποτειχιζόμεθα κατά τους ιερούς κανόνες διακόπτοντας μόνον το μνημόσυνο του οικείου επισκόπου ώστε να μην δημιουργήσουμε σχίσμα αλλά απλή ένσταση προς την ΟΛΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ , τότε όντως δεν υπάρχει σχίσμα αλλά σώζουμε την εκκλησία από τα σχίσματα.
Θεωρούμε ότι η εκκλησία έχει αιρετικούς στο φρόνημα επίσκοπους στους ΘΡΟΝΟΥΣ οι οποίοι πρέπει δια συνόδου ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ να ελεγχθούν και αν δεν μετανοήσουν να καθαιρεθούν .
Εάν δεν συμβεί αυτό παραμένουν οι Ορθόδοξοι αποτειχισμένοι διαχωρίζοντας τις ευθύνες τους και διαφυλάσσοντας την αλήθεια του Κυρίου και Θεού Ημών Ιησού Χριστού
Με αγάπη Χριστού Λ.Β 19/3/2014