Σε ομιλία του στη Θεολογική Σχολή του Τιμίου Σταυρού της Αμερικής,το 2009, υποστήριξε ότι οφείλουμε να αναγνωρίσουμε Πρωτείο και στην Ορθόδοξη Εκκλησία και μάλιστα, με περισσή θρασύτητα, άφησε να εννοηθεί, ότι όποιος δεν το δέχεται αυτό είναι αιρετικός4!

H πλάνη αυτή έχει αποδοκιμασθεί από πολλούς Αγίους5 αλλά και από τον ίδιο το μητροπολίτη μας, ο οποίος τόνισε κατηγορηματικά ότι: «Ουδέποτε η Εκκλησία του Χριστού δέχθηκε έναν επίσκοπο ανώτερο των άλλων. Κατά την διάρκεια των οκτώ πρώτων αιώνων [πριν το Σχίσμα] ο πάπας ήταν πρώτος μεταξύ ίσων.

Είχε πρωτείο τιµής, δεν είχε κανένα πρωτείο εξουσίας»6   

Αναρωτιέμαι: Αυτές οι κακοδοξίες δεν ενόχλησαν καθόλου εκείνους τους αρχιμανδρίτες της μητροπόλεώς μας που, απτόητοι, δημιούργησαν φιλίες και δημόσιες σχέσεις με τον εν λόγω πατριαρχικό επίσκοπο;  Έμπρακτα, έδειξαν ότι δεν σέβονται τον μητροπολίτη μας, τον οποίο ο κ. Ελπιδοφόρος προσβάλλει, αφού τον θεωρεί αιρετικό!

Αυτήν την πλάνη περί Πρωτείου, την άντλησε ο π. Ελπιδοφόρος από την, δήθεν, «μοναρχία» και πρωτείο εξουσίας του Πατρός μέσα στην Αγία Τριάδα7, κάτι που, σύμφωνα με τον Μητροπολίτη Πειραιώς «είναι, ήδη, κατεγνωσμένη κακοδοξία που καταδικάσθηκε από την Ε΄ Οικουμενική Σύνοδο»8!

Γι’ αυτή του την κακοδοξία, ο Μητροπολίτης Προύσης δέχτηκε ισχυρό «ράπισμα» και από την Ιερά Σύνοδο της Ρωσικής Εκκλησίας9, αλλά και, σε προσωπικό επίπεδο, από το δεξί χέρι του Πατριάρχη Αλέξιου, Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ:

«Ελπίζω ότι είναι μόνο η προσωπική άποψη του Μητροπολίτη κ. Ελπιδοφόρου και όχι η κοινή θέση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως… Η άποψη αυτή είναι μια απόκλιση από την μακραίωνη ορθόδοξη παράδοση: αγνοεί τα αποτελέσματα της, σχεδόν χιλίων ετών, αντιπαράθεσης με τη λατινική Δύση και είναι πιο κοντά σε ένα παπικό εκκλησιολογικό μοντέλο.»10

Ο τρίτος λόγος, είναι ότι, πριν λίγους μήνες, ο μητροπολίτης Προύσης προέβη σε μια άκρως απαράδεκτη και αποκρουστική ενέργεια που προκάλεσε την πίστη των απανταχού Ορθοδόξων:

Στις 25/10/2015 μετέβη στην Καλαβρία της Ιταλίας και παρέστη σε λειτουργία Ουνιτών! Ως γνωστόν, η Ουνία είναι ο Δούρειος Ίππος του Ρωμαιοκαθολικισμού. Ο Παπισμός, προκειμένου να προσηλυτίσει τους ορθόδοξους λαούς, επινόησε ένα άθλιο, κουτοπόνηρο τέχνασμα: έχτισε, κυρίως σε ορθόδοξες χώρες, εκκλησίες στις οποίες οι (Ουνίτες) «ιερείς» φορούν τὰ ίδια, ακριβώς, άµφια µε τους Ορθοδόξους, φέρουν γενειάδα, οι ναοί τους είναι ίδιου ρυθµού και τεχνοτροπίας µὲ τους δικούς µας, όπως ίδιο είναι και το τελετουργικό της λατρείας που χρησιµοποιούν! Αν κάποιος είναι ανυποψίαστος νομίζει ότι βρίσκεται σε ορθόδοξο ναό! Η μόνη διαφορά είναι ότι ο «ιερέας» τους μνημονεύει τον Πάπα!

Ω της μικροπρέπειας και αναξιοπρέπειας! Με τέτοιες ελεεινές μεθόδους δρουν οι δυτικοί εδώ και αιώνες! Μάλιστα, μετά την πτώση του κομμουνισμού στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, η Ουνία, με τις ευλογίες του Πάπα, οργίασε, εκμεταλλευόμενη τη φτώχεια, την ανέχεια και τη δυστυχία των λαών τους.

Για τους ανωτέρω λόγους, η Ουνία ήταν το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα που εμπόδιζε, για δεκαετίες, την πρόοδο των θεολογικών διαλόγων με τους Δυτικούς. Ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Στυλιανός, διατελέσας επί εικοσαετία (!) συµπρόεδρος στὸ Θεολογικὸ ∆ιάλογο Ορθοδόξων-Ρωμαιοκαθολικών, παραιτήθηκε από τους διαλόγους απηυδισμένος από την κακοήθεια των Παπικών: «Παραιτήθηκα οικειοθελώς, δια να µην έχω πλέον ουδεµίαν σχέση µε ένα τέτοιο “ἀνούσιο παίγνιο”…»11 είπε και πρόσθεσε, επίσης, ότι «Η Ουνία είναι ένας εμπαιγμός, μια καθαρή απάτη, ένα μασκάρεμα ανθρώπων»12.  

Σε ναό αυτών των «ιερέων»-μασκαράδων, λοιπόν, πήγε ο π. Ελπιδοφόρος και, όπως φαίνεται στα σχετικά βίντεο, εισήλθε, μαζί τους, στο «ιερό»13, απήγγειλε το «Πιστεύω»14 και το «Πάτερ ημών»15, αποκάλεσε τους Ουνίτες «αγαπημένα παιδιά του Πατριαρχείου», τον Ουνίτη ψευτοϊερέα «θεοφιλέστατο αγαπημένο αδελφό» και «Άγγελο Κυρίου» και, τέλος, ευχήθηκε «Ο Θεός να δίνει στους δύο Πατέρες μας, τον Πάπα Φραγκίσκο και τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, υγεία  και χρόνια πολλά, για να μας καθοδηγούν όλους μας στο δρόμο της Σωτηρίας»16!

Και μόνο γι’ αυτήν την αχαρακτήριστη ενέργειά του, θα περιμέναμε όλοι οι επίσκοποί μας, όχι μόνο να κηρύξουν τον εν λόγω ρασοφόρο «ανεπιθύμητο πρόσωπο»-personanongrata, στις μητροπόλεις τους, αλλά και να απαιτήσουν την καθαίρεσή του.

Επανέρχομαι και ξαναρωτώ: οι φίλοι του αρχιμανδρίτες της μητροπόλεώς μας που μας τον έφερναν σε Φλώρινα και Πτολεμαΐδα και τον τιμούσαν, βλέποντας όλ’ αυτά νιώθουν καθόλου ντροπή; Νιώθουν καμία ενοχή;

Ο τέταρτος λόγος είναι το γεγονός που συνέβη το Νοέμβριο του 2006, στο Φανάρι, στη θρονική εορτή του Πατριαρχείου.

Μόλις αφίχθη ο παναιρετικός Πάπας, ο π. Ελπιδοφόρος, περιχαρής, έσπευσε να του φιλήσει το χέρι!

Το στιγμιότυπο αποθανάτισαν οι τηλεοπτικές κάμερες που μετέφεραν, μέσω της κρατικής τηλεόρασης, τις εικόνες σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Όταν, το 1959, ο πρώην βασιλιάς Παύλος και η βασίλισσα Φρειδερίκη επισκέφτηκαν το Βατικανό και φίλησαν το χέρι του πάπα, ο π. Αυγουστίνος ήλεγξε με δριμύτητα το βασιλικό ζεύγος:

«…Ποιος είσαι συ ο ψευτοθεολόγος και ο ψευτοπαπάς και ο ψευτοεπίσκοπος του 20ου αιώνος, που μου λες ότι “δεν είναι τίποτε το χειροφίλημα του πάπα”; Αν δεν είναι τίποτε να πάρης τη γομολάστιχα που έχει ο διάβολος και ν’ ανοίξης την Ιστορία και να σβήσης τα “κατορθώματα” του πάπα – αν μπορέσης να τα σβήσης. Να πας κατόπιν στην εκκλησία και να ξεκρεμάσης τις εικόνες των Αγίων που αγωνίσθηκαν εναντίον του παπισμού. Κι αφού τα σβήσης όλα αυτά, να σβήσης και τις εορτές όλων αυτών των αγίων. Και μετά να μου πης ότι δεν είναι τίποτε το χειροφίλημα του πάπαΔεν ξέρω ποιο θα είναι το τέλος μου, με την γλώσσα που μεταχειρίζομαι ενώπιον βασιλέων, και δεν αποκλείεται το κήρυγμα αυτό να είναι το τελευταίο»17.

Αν ο άγιος Γέροντάς μας ήλεγξε με τόση δριμύτητα δυο κοσμικούς άρχοντες, φαντάζεστε τι θα έκανε σήμερα αν έβλεπε έναν «ορθόδοξο», υποτίθεται, κληρικό να ασπάζεται με σεβασμό το χέρι του «Θηρίου της Αποκαλύψεως» και να εκστομίζει τις προαναφερθείσες κακοδοξίες; Πιστεύω, ότι αν ζούσε σήμερα ο π. Αυγουστίνος, ο Προύσης όχι απλά δεν θα τολμούσε να πλησιάσει τη μητρόπολη, σε ακτίνα 100 χιλιομέτρων, αλλά και θα έτρεχε να βρει τρύπα να κρυφτεί, μη υποφέροντας να ακούει την στεντόρεια ελεγκτική φωνή του.

Τέλος, ο πέμπτος και τελευταίος λόγος, που η επίσκεψη του Μητροπολίτη Προύσης προσβάλλει την τοπική μας εκκλησία, είναι το γεγονός ότι, μια μέρα νωρίτερα, ο επίσκοπος αυτός θα μεταβεί στη Λέσβο για να συναντήσει και να υποδεχτεί (μαζί με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο) τον αντίχριστο Πάπα. Έτσι, θα μεταφέρει το μολυσμό και στη μητρόπολή μας.

Ωστόσο, καταλαβαίνω ότι η θέση του σεβ. μητροπολίτη μας είναι λεπτή και δύσκολη. Από τη μία είναι το Πατριαρχείο και από την άλλη βρίσκεται προ τετελεσμένων γεγονότων, εξ αιτίας της πρόσκλησης που απηύθυνε στον πατριαρχικό επίσκοπο ο  δήμος Φλωρίνης και ο κοσμικός Σύλλογος. Για λόγους ευγένειας και αβρότητας, νιώθει ότι θα πρέπει να τον υποδεχθεί.

Ας τα όψονται οι αρχιμανδρίτες εκείνοι που άνοιξαν την «πόρτα» της μητρόπολής μας και μπαινοβγαίνουν, ανενόχλητοι, αμετανόητοι Οικουμενιστές, όπως ο Προύσης Ελπιδοφόρος, ο Σύρου Δωρόθεος, και άλλοι. 

Για τους λόγους που προανέφερα, με την επιστολή αυτή, καλώ τον πιστό λαό της Φλωρίνης, να απέχει, ως ένδειξη διαμαρτυρίας, από τις τιμητικές εκδηλώσεις που θα λάβουν χώρα, προς τιμήν του Μητροπολίτη Προύσης.

Πτολεμαΐδα, 15/4/2016, Βασίλης Κερμενιώτης (kermeniotis_b@yahoo.gr)

ΚΑΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ

ΑΘΗΝΩΝ...

 

ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ Μ. ΤΖΟΥΜΑ

Δεν ανήκω σε αυτούς που επικροτούν ή προβάλλουν ακραίες θέσεις και πεποιθήσεις, πολλώ δε μάλλον όταν αυτές άπτονται του ιερού χώρου της πίστεώς μας!
Όταν όμως ένα θέμα διχάζει το χριστεπώνυμο πλήρωμα, τότε έχουμε υποχρέωση όλοι, όσοι ασχολούμεθα με την λεγόμενη εκκλησιαστική ενημέρωση, να δίνουμε βήμα και να ακούγονται όλες οι απόψεις.

Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που δημιουργήσαμε αυτό το site. Χωρίς να θέλουμε να το παίζουμε αυθεντίες, θεωρούμε ως ηθικότερο και σωστότερο, να δημοσιεύουμε τα πάντα και κυρίως αυτά που συνήθως δεν γράφονται ποτέ.

Εντελώς συμπτωματικά σήμερα Τετάρτη ,κατά το μεσημέρι, έγινα δέκτης μίας πληροφορίας οτι έξω από την Αρχιεπισκοπή Αθηνών και επί της Αγίας Φιλοθέης, λαμβάνει χώρα έντονη διαμαρτυρία χριστιανών συνανθρώπων μας, οι οποίοι διαφωνούν με το ταξίδι του Πάπα στην Λέσβο. Ρώτησα αν υπάρχουν άνθρωποι των ΜΜΕ για να καλύψουν το γεγονός και πήρα αρνητική απάντηση.

— Δεν υπάρχει κανείς –ή μάλλον φρόντισαν να μην υπάρχει κανείς,μου είπαν.
Όταν για ψύλλου πήδημα υπάρχει δημοσιογραφική και τηλεοπτική- φωτογραφική κάλυψη σε τέτοια θέματα φροντίζουν να μην υπάρχει ποτέ δημοσιογραφική κάλυψη.

Αυτή τη φορά το θέμα ήταν ενοχλητικό και αρκούντως ικανό να στραπατσάρει την ατσαλάκωτη εικόνα του… ενοίκου της Αγίας Φιλοθέης.

Σε χρόνο μάλιστα ελάχιστο, από την άφιξη των διαδηλωτών, κατέφθασαν παράλληλα και αστυνομικές δυνάμεις– ούτε ραντεβού να είχαν δώσει με τους… ταραξίες– για να τους περιορίσουν αλλά οι διαδηλωτές απάντησαν οτι θα φύγουν αφού ολοκληρώσουν το σκοπό τους και αφού πούν όλα αυτά για τα οποία ήλθαν έξω από την Αρχιεπισκοπή και να παραδώσουν μια σχετική έγγραφη διαμαρτυρία. Και τί δεν είπαν…

Είχαν και ντουντούκα ,την οποία μοιράζονταν οι εκφωνητές των συνθημάτων και των διαμαρτυριών:

 

••» ΕΡΧΕΤΑΙ η οργή του Τριαδικού Θεού», φώναζαν,

•• «´Απιστε Ιερώνυμε, πούλησες την Ορθοδοξία και έφερες τον Πάπα..»

•• » Ιερώνυμε τα πούλησες όλα, σήκω και φύγε, πριν σε βρεί η οργή του Θεού»

•• » Αρχιεπίσκοπε Ιερώνυμε, πάρε τους συμβούλους σου και δρόμο, προδώσατε την πίστη μας»


Θα πρέπει να ρωτήσουμε τον π. Χρυσόστομο Παπαθανασίου ,Διευθυντή του Γραφείου του Αρχιεπισκόπου που άκουσε καθαρότερα τα συνθήματα αυτά, ή τον Αγιο Πρωτοσύγκελλο Αρχιμ. Συμεών Βολιώτη ( που το γραφείο του βλέπει στο πλακόστρωτο δρόμο της Αγίας Φιλοθέης) σε σημείο που αναγκάσθηκαν να πούν:

–Πώ πώ τί λένε…
Και αυτά που είπαν οι διαδηλωτές ήταν όντως βαριές κουβέντες, κυρίως για τον Αρχιεπίσκοπο.

Μπορεί οι άνθρωποι αυτοί να θεωρούνται ακραίοι αλλά ο λόγος που εξεστόμισαν όλα αυτά είναι η αντίθεσή τους προς τον Πάπα. Και η αντίθεση αυτή στηρίζεται σε όλα εκείνα που έχουν πεί ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός και τόσοι άλλοι θεοφόροι Πατέρες της Εκκλησίας μας.

Είναι οι ίδιες απόψεις που έχουν κάνει πολλούς εκ των Ιεραρχών μας να εκφράσουν «στεντορεία τη φωνή»,την αντίθεσή τους σε αυτό το ταξίδι του Πάπα στην Ελλάδα.

Και όπως μας είπε ένας πολιός Αρχιερεύς της Εκκλησίας μας που δεν φημίζεται για τις ακραίες απόψεις του :

— Αναρωτιέμαι αν ο Πάπας αντιμετώπιζε κάτι ανάλογο με αυτό που αντιμετωπίζουν τα νησιά μας, στην Ιταλία ή κάπου αλλού, θα προσκαλούσε τον Οικουμενικό Πατριάρχη και τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών για να τον συνδράμουν στο έργο του; Κάθε άλλο! Εμείς γιατί να του δώσουμε τόση αξία; Γιατί να τον βάλουμε μέσα στο σπίτι μας; Επειδή μας το ζήτησαν οι άθεοι πολιτικοί που μας έχουν κάνει του χεριού τους και μας κοροϊδεύουν;

— Και γιατί Σεβασμιώτατε δεν τα λέτε όλα αυτά στον Αρχιεπίσκοπο, γιατί δεν τα λέτε στη Σύνοδο; τόλμησα να του πώ…

— Και τί θα βγεί; Μου απάντησε.. Τί νομίζεις οτι έχουμε να κάνουμε με τον Χριστόδουλο; Ο Χριστόδουλος άκουγε, έπαιρνε από λόγια και αν τον έπειθες έκανε πίσω… Τούτος( εννοεί τον Ιερώνυμο), σε ακούει και δεν μιλά και κάνει ό,τι έχει κατεβάσει το μυαλό του! Και αν του πάς και «κόντρα», τότε μαύρο φίδι που σε έφαγε.. Γιαυτό έχουμε βουλώσει το στόμα μας όλοι … Την ησυχία μας θέλουμε όλοι!

Θέλετε περισσότερα για το κλίμα που επικρατεί στην Αγία μας Εκκλησία;
Αηδία και αίσχος είναι οι μόνες λέξεις που τεριάζουν στην περίπτωση.
Πάντως όσο και αν δυσπιστούμε: Ναί,υπάρχει Θεός!

πηγή:  exapsalmos.gr

http://makkavaios.blogspot.gr/2016/04/blog-post_90.html