Ως γνωστό οι αιρετικοί ‘’Πεντηκοστιανοί ’’  ισχυρίζονται ότι έχουν τις έκτακτες χαρισματικές εκδηλώσεις που είχαν οι μαθητές του Χριστού μετά την Πεντηκοστή.  Οι πλανεμένοι ‘’Πεντηκοστιανοί’’, ομιλούν ‘’γλώσσες’’ με την συνέργεια του πονηρού, που δεν καταλαμβαίνουν οι παρευρισκόμενοι (ούτε και οι ίδιοι), ενώ οι Απόστολοι  ομιλούσαν ξένες γλώσσες και καθένας καταλάμβαινε στη γλώσσα του.  Κατά την Πεντηκοστή Πάρθοι, Μήδοι κλπ, άκουε ο καθένας ‘’τη ιδία διαλέκτω αυτού’’, ενώ αυτοί οι πλανεμένοι όταν ομιλούν δεν τους καταλαμβαίνει κανείς.

Οι αιρετικοί αυτοί έχουν ενεργό δράση στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών (Π.Σ.Ε.).  Στο Π.Σ.Ε. συμμετέχουν η «Πεντηκοστιανή εκκλησία της Χιλής» και η «Πεντηκοστιανή Αποστολική εκκλησία».  Πως μπορεί να υπάρξει συνεργασία με τους αιρετικούς αυτούς στα ‘’κοινά’’ προγράμματα (όχι διαλόγους) των λεγομένων ‘’Ιεραποστολικών εταιρειών’’, αγνοώντας πεισματικά το σωτηριώδες ερώτημα του Αποστόλου Παύλου  «Τις κοινωνία φωτί προς σκότος;» (Β΄ Κορ.). 

Αν προστρέξει κανείς στη λανθασμένη εκκλησιολογική ερμηνεία, που έδωσαν στην  εντολή του Χριστού, «πορευθέντες ουν μαθητεύσατε πάντα τα έθνη» (Ματθ. 28, 19), κατά την  7η Συνέλευση του Π.Σ.Ε. στην Canberra  το 1991, θα αντιληφθεί το μέγεθος του ατοπήματος στη συμμετοχή στο Π.Σ.Ε., αλλά και το απαράδεκτο της επιμονής να μη ονομάζονται οι αιρετικές ομάδες και κοινότητες, με αυτό που πραγματικά είναι. 

Πως μπορούμε να δεχθούμε  τη διακήρυξη της ‘’Επιτροπής Παγκόσμιας Ιεραποστολής και Ευαγγελισμού’’ του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (Π.Σ.Ε.), κατά το έτος 1982, για «ιεραποστολική μαρτυρία εν ενότητι»; Ποια «ιεραποστολική μαρτυρία εν ενότητι» μπορεί να υπάρξει με τους αιρετικούς;

Μπορεί  λοιπόν η δαιμονιώδης αίρεση ‘’Πεντηκοστιανών’’ να κληθεί εκκλησία; 

Είναι εντελώς ξένες  προς την  Ορθόδοξη εκκλησιολογία τέτοιες αναφορές.  Ενώ στο κείμενο της δημοσιευθείσας απόφασης της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, δεν αναφέρεται ούτε μία  φορά η λέξη ‘’αίρεση’’ για τους εκτός της Μίας Αγίας Εκκλησίας αιρετικούς, οι αιρετικοί ‘’Πεντηκοστιανοί’’  ισχυρίζονται ότι ανήκουν στην δήθεν «γνήσια εσχατολογική Εκκλησία»,  αποκαλώντας μάλιστα την Μία Αγία Εκκλησία ώς... «Βαβυλώνα». 

*«Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου λόγοι Γ΄- Πνευματικός αγώνας», (Ιερόν Ησυχαστήριον ‘’Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος’’ – Σουρωτή Θεσσαλονίκης)